זה הופך להיות יותר ויותר מסוכן. הלילה (שישי) נעצרו שני נערים בני 14 ו-15 באחת הערים במרכז השרון כשהם חמושים בכלי תקיפה בהם סכין, פטישון, מברג ארוך וסכין יפנית. מהחקירה עולה כי הנערים התחמשו כדי להגן על עצמם מהליצנים המפחידים המסתובבים ברחובות. 



השוטרים שהגיעו למקום בעקבות דיווח שהתקבל על נערים שמסתובבים חמושים תיחקרו את הנערים כאשר לדברי בן ה-15 הוא תויג באינסטגרם בקבוצת ליצנים כ"קורבן היום" ולטענתו חשש לצאת מהבית. לכן הזעיק לעזרה את חברו בן ה-14 ויחד הצטיידו הוא וחברו בכלי התקיפה על מנת שיוכל להגן על עצמו לאחר שהוכרז כקורבן על ידי ליצני רחוב. שני הקטינים עוכבו להליך פלילי על פי חוקי הנוער.



עמוד האינסטגרם שמתייג קורבנות של הליצנים המפחידים. צילום מסך: אינסטגרם
עמוד האינסטגרם שמתייג קורבנות של הליצנים המפחידים. צילום מסך: אינסטגרם



במשטרה רואים את האירוע כחמור ביותר וקוראים להורים לגלות מעורבות הורית ולבדוק את המכשירים הניידים של ילדיהם ובמידת הצורך להסירם מקבוצות אלו. במשטרה רואים פה תפנית מסוכנת בטרנד הפרוע  שמתחולל ומתעצם בשבועיים האחרונים ברחבי המדינה. "יש כאן כבר סוג של הסלמה ולכן צריך לגלות משנה זהירות", אומרים גורמים המעורים בפרטים. 

גם בירושלים בוצעו מעצרים בגלל תופעת הליצנים. במהלך הלילה עוכב לחקירה בצפון העיר נער בן 15 כשברשותו נתפסה מסיכה ובידו אחז 'גרזן' פלסטיק. הוריו זומנו לתחנת המשטרה. בדרום העיר עוכב נער בן 16 ובחיפוש שביצעו השוטרים אותרה סכין. הנער טען בפני השוטרים כי הסכין מיועדת להתגונן מפני 'ליצנים'. הנער עוכב לחקירה בתחנת עוז לשם זומנו הוריו.

עוד אמש, בנצרת עילית נעצר נער בן 14 לאחר שנצפה מסתתר בשיחים ליד קבוצת נערים אחרים. בבדיקה שנערכה בתיקו של הנער אותרה מסיכה ואקדח פלסטיק.

המסכה והאקדח שנמצאו ברשות הנער בן ה-14 בנצרת עילית. צילום: דוברות המשטרה
המסכה והאקדח שנמצאו ברשות הנער בן ה-14 בנצרת עילית. צילום: דוברות המשטרה


יותר מ-40 עצורים עד כה

העצורים מהלילה מצטרפים ליותר מ-40 בני נוער וילדים, שנעצרו בתקופה האחרונה כחלק מהתופעה. רבים מהם בני 12 ופחות, שאינם בני אחריות פלילית. במקרים כאלה נוהגים במשטרה לזמן את הוריהם ולהסביר להם את חומרת המעשה, ולאחר שהנערים מוזהרים, הם מעוברים לאחריות ההורים. 

התופעה, כאמור, צוברת תאוצה גם ברשתות החברתיות, לרבות הודעות של ליצנים שמתכוונים להגיע לערים מסוימות במועדים מסוימים, וכן שמועות על ירי למוות בליצנים. "מטרידים אותנו עוד יותר הדיווחים שהתפשטו ברשתות החברתיות ובקבוצות הוואטסאפ על אירועים שלא קרו", אומר קצין משטרה, "למשל על קצין משטרה שירה למוות בנער מחופש. זה חמור מאוד ומגביר את הפחד בקרב הציבור". 

לשמועות הללו כבר יש התחלה של "רגליים". אמש נעצרו במרכז כפר סבא שני נערים בני 14 חמושים בסכינים. לשוטרים שעצרו אותם סיפרו: החלטנו לצוד ליצנים. הנערים שוחררו לבתיהם והוריהם זומנו לתחנת המשטרה בעיר.