לקראת חג שמחת תורה יצאו היום (ראשון) הרבנים הראשיים לישראל, הראשון לציון הרב יצחק יוסף ונשיא מועצת הרבנות הראשית הרב דוד לאו בקריאה לציבור המתפללים בחג, וגבאי בתי הכנסת, שיקדישו את ההקפה השלישית בחג ובהקפות שניות "למען אחינו שמקומם לא נודע ולהזכיר בתחילת ההקפה שאנו מתפללים ומקווים לשובם בקרוב של אורון שאול והדר גולדין ושאר הנעדרים בישראל".



כידוע, בימים אלה, לצד המאמצים הממשלתיים להבאתם של הדר ואורון לקבורה, נמצאות משפחותיהם במסע ציבורי להעלאת המודעות כלפי חשיבות הבאת חללי צה"ל שנפלו בקרב לקבורה.



הרב דוד לאו. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
הרב דוד לאו. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



במסגרת זו לפני יומיים בלבד אמר שמחה גולדין, אביו של קצין צה״ל סגן הדר גולדין, כי ההתפתחויות האחרונות באזור יוצרות הזדמנות חדשה עבור ממשלת ישראל להחזרת השבויים בעזה. 



״מה שקורה בתקופה האחרונה בגזרה הפלסטינית ובציר המצרי נותנים לממשלת ישראל הזדמנות חדשה להחזיר מעזה את אורון והדר, ולסיים את מלחמת ׳צוק איתן׳ אחרי יותר משלוש שנים", ציין גולדין, והסביר: ״הקמת הממשלה הפלסטינית המאוחדת השבוע וההתקרבות למצרים יוצרים את התנאים ואת הזדמנות שאסור לפספס". הוא הוסיף כי "החזרת החיילים והאזרחים זהו עניין הומניטרי ראשון במעלה ועל ישראל להבהיר זאת לגורמים באזור ולקהילה הבינלאומית״.



הרב יצחק יוסף. צילום: יעקב נחומי, פלאש 90
הרב יצחק יוסף. צילום: יעקב נחומי, פלאש 90



מלבד זאת, הוא הודה לרבנים הראשיים על היוזמה והקריאה, כשאמר: "משפחת גולדין מדגישה את מצוות הבאת לוחם חלל לקבר ישראל, כראש למצוות חסד של אמת אותה מימש משה רבינו כשהביא את יוסף לקבר בישראל, המצווה אותה הדגיש דוד המלך כשדאג לקבור את שאול בארץ ישראל, המצווה שרק אחרי שעושים אותה ניתן לברך את ברכת 'הטוב והמיטיב' שבברכת המזון".