אהרון ברנע בן ה-76 סיפר היום (ראשון) לגבי גזית ב-103FM על האירוע שחווה בבית הכנסת בעירו חולון במהלך יום הכיפורים בו נאלץ לזוז מכיסאו בגלל שהוא אשכנזי. ברנע סיפר: "הלכתי להתפלל בבית הכנסת שבחולון, הגעתי לתפילת 'כל נדרי' כפי שאני עושה המון שנים, ליוויתי את אשתי לתפילה והתכוונתי לצאת לאחר התפילה לביתי. לפתע ראיתי ששמו מחיצה שלא הייתה קיימת בעבר בין הכיסאות, אך אני התיישבתי כדרכי בכיסאות הפלסטיק המוכרים לי, התעטפתי בטלית וכיפה וכיבדתי את המקום.

"אני אשכנזי, יליד ארגנטינה ולפתע ניגש אלי יהודי בבית הכנסת וטען בפני שאני אשכנזי ולא נראה תימני וקרא לי ללכת ולעבור לחלק האשכנזי. בכך הוא רצה להפריד בין ספרדים לאשכנזים בתפילה. אני מודע לכך שישנם נוסחים שונים בתפילות בין אשכנזים לספרדיים אך אני לא מבין מה היה אכפת לו שנשב יחדיו? הייתי המום. אם הייתי בא עם אחד מנכדיי שאביהם עיראקי ואמם אשכנזייה הם היו בבעיה. קמתי בהלם מהכיסא ולא אמרתי לו דבר".
 
המגיש גבי גזית התייחס לדבריו: "אילן כהן, מנכ"ל לתרבות תורנית בחולון התייחס לדבריך וטען כי זו 'התנהגות שלא מקובלת בבית הכנסת. כשכולם יושבים בבית הכנסת, כולם שווים'. מעניין עם אילן כהן העביר את דבריו גם ל'שלטונות בתי הכנסת'. מהי מסקנתך מהסיפור הזה אהרון?"


 
ברנע השיב לו: "עליתי ארצה כבחור צעיר חדור ציונות, באתי למדינת ישראל, לא מדינת אשכנז ולא למדינת ספרד. כבר שישים שנה אני נתקל במדינה שמחלקת את הקבוצות בעם, זה מאד מייאש אותי. 'כל נדרי' היא תפילה של אותם אנשים שראו עצמם אחרים בחברה שהוקיעה אותם".


עריכה: איתמר זיגלמן