כ-100 אלף מטיילים פקדו היום (שני), למרות הגשם, את שמורות הטבע והגנים הלאומיים ברחבי הארץ ונהנו ממגוון פעילויות לחג הסוכות מצפון ועד דרום - כך למשל בגן לאומי מבצר יחיעם נערכה פעילות של פקחים צעירים, במערות גן לאומי בית גוברין נהנו המבקרים מהופעות מוסיקה ייחודיות, במערות גן לאומי בית שערים התקיימה פעילות של מנורות ודמויות מהעבר והערב - אורות, צלילים וטעמים בלילות שאן, חוויה לילית בעיר העתיקה בגן לאומי בית שאן.

בנחל ערוגות חולצה מטיילת ששברה את רגלה על ידי צוות השמורה והועברה למתן טיפול. מחדר הבקרה של רשות הכינרת נמסר כי למרות הגשמים נופשים רבים המשיכו לשהות סביב הכינרת ואף לרחוץ באגם הלאומי. גם באתר חמת גדר דווח כי גשם שוטף ירד באתר והמבקרים שהגיעו למקום רק נהנו יותר מהשילוב של אתר המעיינות החמים עם הגשם. באתר החרמון בירכו על היורה שירד באתר הצחיח, ועוד רחוק מאד מלראות את השלג הראשון של החורף.

מטיילים בשמורת הטבע עין פרת. צילום: חגי דביר
מטיילים בשמורת הטבע עין פרת. צילום: חגי דביר


ברחבי הארץ, עמדו לרשות המטיילים עשרות תחנות המידע שהציבה רשות הטבע והגנים, בהן קיבלו המטיילים הכוונה והדרכה למסלולי הטיול, כללים לטיול בטוח בטבע ושקיות לאיסוף אשפה. ארבע תחנות מידע בלבד נסגרו בשל הגשמים. מטיילים רבים בחרו להעביר את הלילה בחניוני הלילה של רשות הטבע והגנים ובחלקם התעוררו הבוקר לצלילים וניחוחות ראשונים של הגשם. הרשות ממליצה להזמין מקומות מראש לחניונים השונים בהמשך השבוע. רשות הטבע והגנים מדגישה כי כל הפעילויות המתוכננות לחג הסוכות יימשכו כסדרן. 

מטיילים בגן לאומי בית שערים. צילום: רינת רוסו, רשות הטבע והגנים
מטיילים בגן לאומי בית שערים. צילום: רינת רוסו, רשות הטבע והגנים


מבין הפעילויות המובילות שיתקיימו מחר: פסטיבל העת העתיקה בגן לאומי קיסריה, מנורות ודמויות מהעבר בגן לאומי בית שערים, קול פעמונים בבית גוברין, שוק נבטי בגן לאומי ממשית ועוד. פרטים נוספים על פעילויות החג וחול המועד ניתן למצוא באתר האינטרנט של רשות הטבע והגנים ובעשרות תחנות המידע שהציבה רשות הטבע והגנים.