ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בחוג תנ"ך שאירח בביתו כי "החשמונאים שרדו 80 שנה, עלינו להבטיח שישראל תחגוג 100". נתניהו הוסיף כי ישראל צריכה להיערך לאיומים קיומיים. לדבריו, "אין קיום יהודי בלי התנ"ך. זה המסד הראשון והעליון שלנו, ומנסים לנתץ לנו אותו". עיתונאי 'הארץ' וידיד משפחת נתניהו בני ציפר, שנכח בחוג, סיפר היום (שלישי) ב'כאן ב'' על האירוע, במהלכו התנצח נתניהו עם מרצה המזוהה עם השמאל, לאחר שזו ציטטה פסוקים מהתנ"ך על כיבוש הארץ, ברמז למצב המדיני כיום.

"היו 30 איש מכל קצוות הקשת הפוליטית, היו גם שמאלנים וגם ימנים, ספרדים ואשכנזים, מין מגוון כזה", אמר ציפר. "ראש הממשלה בהתחלה נשא דברים, הוא כמובן אמר דברים פוליטיים. האחרים הרחיבו, גם לכיוון שמאל. הייתה שם פרופ' שקראה איזה פסוק שבו נאמר "אתם תיכנסו לארץ ותגורו בבתים לא שלכם, כרמים שלא אתם נטעתם", רמז עבה למה שקורה פה".

 בני ציפר, עורך מדור הספרות של "הארץ" . צילום: משה שי, פלאש 90
בני ציפר, עורך מדור הספרות של "הארץ" . צילום: משה שי, פלאש 90

"נתניהו ענה לה בחריפות, הוא אמר לה שמי שנישל את היהודים במאה השביעית לספירה זה הכיבוש הערבי", סיפר עורך מדור הספרות של 'הארץ'. "זה היה הזמן שבו היישוב היהודי נושל מארצו, לא הרומאים ולא הביזנטים עשו את זה כמו הערבים".

ציפר תיאר רגע שארע במהלך הערב, המוקדש לאביה המנוח של שרה נתניהו, בו קראה בהתרגשות רעיית ראש הממשלה שיר שכתב. "מה שהיה מאוד יפה, שרה נתניהו קראה שיר שאביה כתב, היא קראה את זה בהתרגשות. זה היה שיר על סוכות, שיר פשוט טוב. אחרי השואה הוא נזכר בסוכה שהייתה בבית הוריו במזרח אירופה, ולפתע מתעורר מההוויה שלו ונזכר שהוא לא שם", סיפר. 
 
ציפר אמר כי העדר הגישה התקשורתית לאירוע נובע מיחסה של התקשורת לראש הממשלה. "אם התקשורת הייתה רוצה והיו יחסים טובים עם התקשורת אז זה היה משודר ב'כאן' וכל עם ישראל היה נהנה מזה, אבל זה לא ריאלי". כשנשאל מדוע ראש הממשלה לא פתח את האירוע לציבור בדומה לסוכתו של נשיא המדינה רובי ריבלין, ענה ציפר: "האמת, רעיון טוב".