ראשי הערים דימונה וירוחם הודיעו היום (שישי) כי השיגו פשרה שתדחה בחודש את פיטוריהם הצפויים של עובדי מפעל מפעל נגב קרמיקה בירוחם. כזכור, המנכ"ל, אורי גלבוע, הודיע שעות לאחר יציאת החג, ל-138 עובדי המפעל, כי "אין למפעל זכות קיום, לאחר שאבדה תקוותנו והתקבלה החלטה לסגור את המפעל". העובדים קיבלו מכתב שימוע לפני פיטורין. מאבטחים הוצבו הבוקר בכניסה למפעל והתרחש עימות פיזי חריף בינם לבין העובדים.


יעקב צרפתי יו"ר ועד העובדים בנגב קרמיקה

יעקב צרפתי, יו"ר ועד עובדים של נגב קרמיקה ירוחם סיפר: "נכנסנו למאבק עם הנהלה חדשה שהחליטה מה שהחליטה. אנחנו לא יודעים מה הם רוצים - הם באו וחילקו מכתבי פיטורין לכל המפעל כדי שנשב איתם למשא ומתן". הוא הסביר כי הם לא מוכנים לקיים משא ומתן. "בחברה רוצים לפטר בין 35 ל-40 עובדים, אנשים עם שמשפחות ועכשיו סוגרים לנו את המפעל מבלי לדבר איתנו".

עימותים בכניסה למפעל נגב קרמיקה בין העובדים למאבטחים


יו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, ח"כ אלי אלאלוף (כולנו), מודיע על דיון דחוף של הוועדה בעניין סגירת מפעל "נגב קרמיקה" בירוחם (למרות הדיווחים היום על ניסיון תיווך של המועצה המקומית והממשלה במשבר והשהיית הפיטורים). הדיון יתקיים ביום שלישי הקרוב, 17.10, בשעה 12:00 באולם הוועדה בכנסת. ח"כ אלאלוף אמר: "נעשה הכל על מנת לשמור על מקומות העבודה בפריפריה ועל פרנסתם של התושבים"



מכתב הפיטורין שקיבלו העובדים



יושב ראש הוועד סיפר כי "הביאו למפעל חברת שמירה וכל העובדים נמצאים פה". הוא סיכם אחת דבריו: "אני בטוח שמאבק שלנו צודק והממשלה וכל המוסדות שצריכים לעזור יהיו פה איתנו, כי זה מקום קטן ואין פה שום אפשרויות תעסוקה אחרות. אנחנו רוצים להמשיך לעבוד פה ואני מקווה שהבעלים יבינו שאנחנו לא נגדם".



מנגב קרמיקה נמסר כי "ההחלטה על סגירת המפעל התקבלה בלב כבד, לאחר עבודה יסודית ומאומצת לקידום תוכנית הבראה והתייעלות מקיפה, שלצערנו נדחתה במלואה על ידי נציגי ועד העובדים. מבחינתנו העובדים הם לב ליבו של כל עסק, וללא הרתמות מלאה שלהם, אין כדאיות בהפעלת המפעל". לדבריהם, היקף הפעילות של המפעל מהווה 15% בלבד מפעילות נגב, ולכן לא תהיה פגיעה בפעילות קבוצת נגב או באספקת הזמנות קיימות ועתידיות.



דובר ההסתדרות יניב לוי מסר כי "אנו דוחים מכל וכל את התנהלותה הבריונית וטענות ההנהלה. לפני החג התקיימו מספר פגישות של משא ומתן. המו"מ היה אמור להימשך מיד עם תום החג. ההסתדרות תפנה בשעות הקרובות לבית הדין לעבודה בבקשה להוצאת צו מניעה".