במרכז הרפואי שערי צדק בירושלים נותחה בהצלחה תינוקת לפליטים ממונגוליה, שאובחנה עם בקע סרעפתי. בני הזוג, אשר הגיעו ארצה עם קשיי שפה וללא אמצעים כלכליים, ילדו את בתם בבית החולים של הסהר האדום במזרח ירושלים, שם איששו את החשד שעלה בבדיקות במרפאת הפליטים בתל אביב, מקום מגוריהם, כי התינוקת סובלת מבקע סרעפתי שסיכן את חייה. הם הופנו על ידי עמיחי עורקבי קונסול הכבוד של מונגוליה בישראל לקבלת טיפול במרכז הרפואי שערי צדק שם הסכימו לטפל בביתם כמחווה הומניטרית.



בשל מגבלת שפה, תהליך האשפוז ומהלך הפרוצדורה הרפואית נעשה בתיווך מתורגמנית מונגולית אזרחית ישראל. התינוקת נותחה בהצלחה על ידי ד"ר ירון ארמון, מנהל מחלקת כירורגיה ילדים בשערי צדק ושוחררה לביתה במצב טוב. לדבריו של עורקבי, ש"המקרה הזה היא הדוגמה הטובה ביותר לערכי היסוד שלנו כחברה וכמדינה כעם שהיה פליט במשך אלפי שנים אנו היום אנחנו יכולים לטפל לסייע ולהעניק חיים לאזרחי מדינות זרות באמצעות טובי הרופאים שלנו".



שר החוץ המונגולי, טסנד מונך-אורגיל (tsend Mukh orgil) שקיבל דיווח בזמן אמת הביע הערכתו לבית החולים במכתב תודה מרגש: "אני מצטרף לשבחים של הורי התינוקת, אזרחי מונגוליה, ומודה לכם על הצלת חייה. בבודהיזם פעולה של הצלת חיים מהדהדת לעד ומביאה עמה שפע של ברכות. בימים הקרובים אצטרף לתפילות הורי התינוקת עליכם, על הצוותים הרפואיים שלכם, על משפחותיכם ועל אנשי מדינת ישראל האדיבים".



פרופ' מיכאל שימל, מנהל טיפול נמרץ יילודים במרכז הרפואי שערי צדק אשר ליווה את בני הזוג בתהליך וניהל את המעקב אחר מצבה הרפואי של התינוקת, סיפר כי הורי התינוקת הגיעו לבית החולים נסערים ומודאגים מבלי יכולת לתקשר עם הצוות הרפואי. "תקשורת עם הורי התינוק היא אחד הדברים החשובים בתהליך הטיפול ביילודים. התינוקת הגיעה לשערי צדק כאשר היא סובלת ממצוקה נשימתית, ייצבנו את מצבה והיא עברה ניתוח לתיקון הבקע. לאורך התהליך נזקקנו לגורם מתווך שיסביר להורים המוטרדים מה עומד לקרות. הקשר האדוק עם קונסול הכבוד תרם רבות להצלחת המשימה".