ההשתלחות של ראש הממשלה בנימין נתניהו במשטרה, בחוקרי להב 433 ובמפכ"ל רנ"צ רוני אלשיך וכן ביועץ התקשורת שלו ליאור חורב, בעקבות מה שהוא מכנה "ההדלפות" מהחקירות שלו וזאת בעקבות פרסום אודות זימונו של ראש הממשלה לחקירה נוספת, עוררה תגובות מגוונות של קצינים בכירים לשעבר וכאלה המכהנים כיום בארגון. 



ראש הממשלה יצא באופן אישי נגד העסקתו של חורב בעלויות של מיליונים על חשבון משלם המיסים במהלך שהגביר לטענתו את תופעת ההדלפות כשהגדיר כי הפכו בתקופה זו לצונאמי. קצין בכיר לשעבר שמעדיף לשמור על חיסיון. "התזמון בדברים של ראש הממשלה הוא לא מקרי ונדמה שלא עניין ההדלפות הוא שהוציא את ראש הממשלה משלוותו אלא דברים אחרים שמסתתרים מאחורי האמירות. אני לא רוצה להיכנס לסוגיה אבל אני חושב שיש שם משהו יותר גדול וימים יגידו".
 
קצין בכיר בתוך הארגון מעלה סברה שונה לחלוטין: "זה לא סוד שאנחנו ארגון של מדליפים. יש קצין משטרה שהעביר קלטת של קצינת משטרה בכירה והוביל לתוצאה טראגית. הבעיה היא שהמפכ"ל חשב שהוא יוכל להפסיק את ההדלפות ברגע שהוא ידרוש פוליגרף וחתימה על מסמכים. זה בולשיט גדול. הדלפות לעולם יהיו השאלה מה מדליפים, מאלו חקירות ומתי".

"כל הסיפור הזה נראה לי ספין ולא מעבר לכך שכן נתן אשל לשעבר ראש המטה של ראש הממשלה וליאור חורב היו בעבר בשיתוף פעולה והם חברים קרובים", מוסיף הקצין, "הם היו מעורבים במינוי של המפכ"ל רנ"צ אלשייך כך לפחות טוענים גורמים בכירים במערכת אז מה נזכר עכשיו ראש הממשלה לכאורה לצאת בטענות כאלו?".

ליאור חורב. צילום: פלאש 90
ליאור חורב. צילום: פלאש 90

 

ניצב בדימוס אריה עמית יוצא נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות ההתקפה נגד המפכ"ל והמשטרה. "למרות שראש הממשלה הוא בתפקידו כבר הרבה מאד שנים הוא טרם הפנים שראש ממשלה צריך להוות דוגמא ומופת לאזרחי המדינה. מבלי להתייחס לכל מה שמסביב המתקפה שלו על המשטרה והמפכ"ל במוצ"ש היא התנהגות של עבריין שכונתי", אומר עמית.

"אם יש משהו שהוא אנטי מנהיגותי בצורה קיצונית ומעליבה ממש זו ההתנהלות שלו מאתמול. שלא תהיה שום טעות הניסיון הנואל הזה להלחיץ את המפכ"ל ואת חוקרי 433 אין לו אפילו אחוז אחד של סיכוי להצליח אני מכיר היטב את המפכ"ל ומכיר היטב את ההתנהלות של חוקרי 433 שום דבר לא יפחיד ושום דבר לא יעצור אותם מלמלא את תפקידם ולמצות את חקירות ראש הממשלה עד תום", מוסיף הניצב בדימוס.
 
השר לביטחון פנים גלעד ארדן הגן על לדברי נתניהו. "ראש הממשלה פרסם את תגובתו לדברים שפורסמו אודות זימונו לחקירה. התגובה הזאת לא מאפיינת את היחסים התקינים בין ראש הממשלה למשטרה וישנה פעילות משותפת. ראש הממשלה לא הטיל דופי ביושרו של המפכ"ל. אני אישית סומך על המפכ"ל ביושרו ובנושאים שהוא מוביל. כאן יש נקודה ספציפית שראש הממשלה העיר והעלה ואני חושב שבנקודה זו יש צדק", טען.

"חקירות בכלל ודרך אגב גם המפכ"ל העלה והוא פועל למיגור התופעה, חקירות בכלל ובוודאי חקירות שמעניינות את התקשורת ובהן אישי ציבור בהן אנחנו צריכים לנהוג במשנה זהירות ולא צריך שנחקרים ילמדו על החקירה מתדרוך עיתונאים. הנושא של הדלפות מחקירות הוא חמור וצריך לבדוק, לא בטוח שזה מגיע מהמשטרה", אמר השר.

ארדן הוסיף: "אם יש תחושות של נחקרים ובהקשר הזה ראש הממשלה שסבור שיש הדלפות מהחקירה שלו יכול ובעיני צריך לפנות ליועץ המשפטי לממשלה לפתיחה בבדיקה מקיפה. אני בעצמי פניתי אליו בלילה וביקשתי ממנו שיורה על ביצוע בדיקה מקיפה בנושא כדי לבחון את סוגיית ההדלפות".

ישנם כאלה שטוענים כי מדובר בספין מתוזמן או ניסיון להסיט את האש מפרשה אחרת בכלל וכראיה התמיכה העקיפה של השר לביטחון פנים גלעד ארדן בטענות ראש הממשלה. "השר גלעד ארדן איבד בעיניי את מעט מאד הנקודות שהיו לו עד היום אחרי ששמעתי אותו בשידור ברדיו. הוא שכח שהוא מופקד על המשטרה ועל שלטון החוק ולא על הגנה על חשוד בחקירה", אומר עמית.