כלבה משטרתית בשם "ספידי" הביאה היום (שני) למעצרו של חשוד בסחר בסמים בלוד. המעצר התרחש כחלק מפעילות מודיעינית של המשטרה, שנעשתה בשיתוף עם יחידת הכלבנים. היא הובילה את השוטרים למקלט של בניין מגורים ברחוב יוספטל בלוד וסימנה על הימצאות סמים במקום.



הסריקות בבניין נמשכו, בשיתוף עם הכלבה, ובמהלכן היא סימנה על דלת של אחת הדירות אשר בה על פי החשד נמצאו סמים. בחיפוש שנערך בדירה, ביחד עם ספידי, נמצא סם מסוג מריחואנה. בנוסף, במקלט, שעל פי החשד מוחזק בידי בעל הדירה, נמצאה מריחואנה בכמות שאינה לשימוש עצמי.



החשוד, בן 29 תושב לוד נעצר והובא לדיון בעניינו, בבית משפט השלום בראשון לציון. בסיומו הוארך מעצרו בארבעה ימים. החקירה נמשכת.



הסמים שנתפסו. צילום: דוברות המשטרה



בתוך כך, ביום חמישי האחרון נתפסו, בתום חקירה סמויה, למעלה מטון של סמים, בשווי של למעלה מ-50 מיליון שקל, במספר חממות במרכז הארץ ובצפונה. כתוצאה מהחקירה נעצרו אתמול שמונה חשודים תושבי תל אביב: שלושה מהם סמוך ליקנעם, אחד נוסף בצפון הארץ וארבעה אחרים בדירותיהם באור יהודה ובחולון, החשודים בגידול וסחר כמויות הסם החריגות.



נחשף כי במהלך השבועות האחרונים ניהלה המשטרה חקירה סמויה אודות פעילות שמונה החשודים, כאשר מהמידע שעלה בידי החוקרים עלה כי הם מגדלים וסוחרים במספר חממות בצפון הארץ מריחואנה בכמויות עצומות והחזיקו מעבדות הידרו במרכז הארץ, בהן אחת בדירה באור יהודה, שם נמצאה כמות הסמים הגדולה. 



במשטרה הדגישו לאחר המעצר כי "גידול כמויות עצומות של סמים, הפקתם והסחר בהם, גורמים לציבור נזק בלתי הפיך ובו בזמן מקנה רווחים בהיקפים אדירים עבור הסוחרים". עוד מאמינים במשטרה כי "חשיפת המעבדות והחממות, תוך ניקוי שטחים גדולים של גידולי מריחואנה, תביא לפגיעה גדולה במגדלים ובסוחרים".