אלימות משטרתית או תגובה מידתית? שוטר שנקלע אמש להפגנה של "הפלג הירושלמי", פלג קיצוני אנטי ציוני בעדה החרדית, נופף אקדח מול המפגינים ואיים כי יירה בהם, כך עולה מתיעוד שפורסם היום (שלישי) בתקשורת החרדית. במח"ש הודיעו כי יבדקו האם בוצעה עבירה. 



על פי התיעוד, הניידת בה נסע השוטר נקלעה למקום ההפגנה, ובשלב מסויים לא יכלה להתקדם בשל הימצאות מפגינים על הכביש. בשלב זה יצא השוטר מהניידת כשאקדחו שלוף והחל לאיים כשהוא אומר: "מישהו רוצה כדור?", כשהוא קורא למפגינים לצלמו.


כזכור, ההפגנות החלו לאחר ששני בני ישיבות מהפלג נעצרו אתמול על ידי המשטרה באזור ים המלח, ולאחר שהתברר שמדובר במשתמטים הם הועברו לידי המשטרה הצבאית. בתגובה לכך, יצאו עשרות מבני העדה החברתית לרחובות ירושלים ובית שמש, והחלו להפגין ולחסום כבישים. במהלך ההפגנות נעצרו שמונה מפירי סדר שעל פי המשטרה לא נשמעו להוראות השוטרים וחסמו צירים.





מהמשטרה נמסר כי "מבדיקה ראשונית עולה שהשוטר, שנסע בניידת באזור בר אילן, נקלע לפתע לתוך קבוצת מפגינים אלימה אשר התגודדו סביבו יידו אבנים וחפצים שונים לעבר הניידת וחסמו את הרכב בגופם, כל זאת תוך שהם מתקרבים אליו באופן מאיים, מנערים את הניידת ומגדפים אותו. בשלב מסויים השוטר חש מאיום וניסה להרחיקם מהמקום. למרות האמור,השוטר זומן עוד אמש למפקדיו לבירור האירוע ונסיבותיו".