הפגנות החרדים נמשכות: המשטרה עצרה היום (שלישי) כ-40 מפגינים בבני ברק. לטענת המשטרה, המפגינים, שמחו על מעצר של עריקים, ירדו לכביש תוך שהם מסכנים את ציבור הנהגים ושאר משתמשי הדרך. כמו כן, טוענים במשטרה כי החרדים, הנמנים עם "הפלג הירושלמי" של הרב אוירבך, תקפו שוטרים והתפרעו בכביש. 40 העצורים נלקחו לחקירה.



הפגנות החרדים בבני ברק
בנוסף, 17 מפרי סדר נעצרו בהפגנה שנערכה בירושלים צומת הכבישים יפו -שרי ישראל בעיר, שנחסמו לזמן קצר, נפתחו לתנועה והרכבת הקלה שבה לפעול כסדרה. ההיערכות המשטרתית במקום נמשכת.
 
היום פורסם תיעוד של שוטר שנקלע אמש להפגנה של "הפלג הירושלמי", פלג קיצוני אנטי ציוני בעדה החרדית, נופף אקדח מול המפגינים ואיים כי יירה בהם, כך עולה מתיעוד שפורסם בתקשורת החרדית. במח"ש הודיעו כי יבדקו האם בוצעה עבירה. 

הפגנת החרדים בבני ברק. צילום: דוברות המשטרה
הפגנת החרדים בבני ברק. צילום: דוברות המשטרה


על פי התיעוד, הניידת בה נסע השוטר נקלעה למקום ההפגנה, ובשלב מסויים לא יכלה להתקדם בשל הימצאות מפגינים על הכביש. בשלב זה יצא השוטר מהניידת כשאקדחו שלוף והחל לאיים כשהוא אומר: "מישהו רוצה כדור?", כשהוא קורא למפגינים לצלמו.

כזכור, ההפגנות החלו לאחר ששני בני ישיבות מהפלג נעצרו אתמול על ידי המשטרה באזור ים המלח, ולאחר שהתברר שמדובר במשתמטים הם הועברו לידי המשטרה הצבאית. בתגובה לכך, יצאו עשרות מבני העדה החברתית לרחובות ירושלים ובית שמש, והחלו להפגין ולחסום כבישים. במהלך ההפגנות נעצרו שמונה מפירי סדר שעל פי המשטרה לא נשמעו להוראות השוטרים וחסמו צירים.

הפגנת החרדים בבני ברק. צילום: דוברות המשטרה
הפגנת החרדים בבני ברק. צילום: דוברות המשטרה