פעילי קואליציית 12 ארגוני הנכים, המתנגדים להסכם בין הממשלה להסתדרות, בראשם "הנכים הופכים לפנתרים", הפגינו היום (שלישי) בשיירת רכבים שנסעה באיטיות ממחלף לטרון ועד מעון ראש הממשלה בירושלים, וחסמו לסירוגין כבישים במרכז הבירה. כמה מהפעילים ניסו להתפרע, נענעו בחוזקה את שערי מתחם מעון ראש הממשלה ואחד מהם, בנו של נכה, ניסה לטפס עליהם, אבל ההפגנה עברה בשקט יחסי. במקום רעיית ראש הממשלה שהמפגינים ביקשו לשוחח איתה, עברה לידם חברתה, אשת העסקים ניקול ראידמן, והביאה לאחת המפגינים כסף.
הפעילים מחו על תוספת זעומה של כ-300 שקלים בלבד לקצבת הנכות שהם עתידים לקבל בינואר הקרוב, אם יעבור עד אז בכנסת החוק שהממשלה התחייבה אליו. הדבר ישאיר את רוב הנכים עם קצבת קיום נמוכה מ-3,000 שקלים לחודש, בהם הנכים הקשים ביותר עם אובדן כושר עבודה מלא. גם עבור הסכום הזה, 1.2 מיליארד שקלים, הממשלה עדיין מחפשת מקור, במסגרת התקציב הדו-שנתי הנוכחי שכבר אושר לשנים 2017-2018.
על היתרה, של שלושה מיליארד שקלים לשנים 2019-2021, אשר אמורה להביא את קצבת הקיום עבור כ-70% מהנכים לכ-4,000 שקלים בתוך ארבע שנים, כלל לא בטוח שהממשלה יכולה להתחייב מראש במסגרת החוק שהיא אמורה להביא לכנסת בתחילת כנס החורף שיפתח בשבוע הבא. זאת משום שהדיונים על תקציב 2019 טרם החלו ומשרד האוצר חרג מאד ממנהגו בהתחייבות להסתדרות ולנכים כשהתחייב על הסכום לתוספת העתידית לקצבת הנכות מראש. 

הארגונים דורשים את עיגון ההסכם הקיים כולו, ובכלל זה ההתחייבויות העתידיות של הממשלה לנכים בחקיקה הקרובה, את פריסתו על פני שנתיים ולא על פני ארבע שנים. עוד מבקשים להשאיר פתח להמשך מו"מ עם נציגות נבחרת, רחבה ומוסכמת של ציבור הנכים, להעלאת קצבת הנכות המקסימלית אל גובה שכר המינימום. 

ממשרד ראש הממשלה נמסר למעריב: "משרד האוצר הוא זה שצריך להכין את הצעת החוק ולהביאה לאישור ועדת השרים לחקיקה".

בלשכת שר האוצר טוענים:
"הצעת החוק תגובש על ידי משרד הרווחה". 

בלשכת שר הרווחה טענו: "עם החזרה מפגרת החג התחלנו השבוע בעבודה על הצעת החוק אבל אנחנו זקוקים לנתונים על המקורות התקציביים מהאוצר". את הנתונים החסרים תבע שר הרווחה חיים כץ לקבל מהאוצר דווקא בישיבת שרי הליכוד השבוע שבה, כידוע, לא יושב יו"ר כולנו ושר האוצר משה כחלון. מעייניו של ראש הממשלה נתניהו לא נתונים למשבר הנכים בלשון המעטה והאיש שהוא עצמו מינה לנהל את הוועדה הבין-משרדית לפתרון המשבר ואף ישב מטעמו במו"מ בבית ההסתדרות ערב יום כיפור האחרון, פרופ' אבי שמחון, מגלגל את הכדור אחר כבוד למשרד האוצר. 
בקואליציית הארגונים מסרו כי "הסכם 'ארבע הפעימות' לתשלום התוספת לקצבת הנכות בארבע שנים הוא בדיחה. עובדה שגם הממשלה עצמה עושה ממנו ומאיתנו בדיחה. ארגוני הנכים שהסכימו לו הם בובות של ההסתדרות שחיפשה תמונת ניצחון אבל האופן שבו הממשלה מתנהלת אפילו סביב ההסכמות שאליהן התחייבה, שם ללעג גם את ההסתדרות ואת היו"ר שלה ניסנקורן".
הם הוסיפו: "הרי ברור שלממשלה אין כוונה לעגן בחקיקה הקרוב את מלוא ההתחייבות לנכים של 4.2 מיליארד שקלים. הם מחפשים כסף מתחת לפנס בתוך התקציב הקיים גם בשביל הפרוטות של הפעימה הראשונה כשבקופת המדינה שוכבים 18 מיליארד שקלים עודפי גביית מיסים וכחלון רץ להוריד מיסים ולהמשיך לקבור את החלשים בחברה, להחליש אותנו עוד יותר ולצפצף עלינו".