הרצח הוביל לתאונה קשה. איסמעיל זבארקה, בן 46, תושב לוד, נורה אמש (שלישי) למוות ברחוב בן יהודה בעיר. דקות ספורות לאחר מכן נפגעו שלושה בני משפחה שלו בתאונה קשה שעה שניסו לחצות מפגש רכבת בעת שנסעו לבית החולים על מנת לבקרו ונפצעו בעוצמה מהרכבת שבדיוק חלפה במקום. 
תיעוד תאונת הרכבת בלוד
 
תאונת הרכבת הקשה מלוד
מחקירת הירי עולה כי על פי החשד בוצע ירי מנשק אוטומטי לעבר תושב לוד שצעד ברחוב בן יהודה בעיר. היורה ככל הנראה נמלט ברכב שהמתין לו סמוך לזירה. כוחות המשטרה גדולים עורכים סריקות נרחבות ואוספים ממצאים בזירה. החקירה בראשיתה. 
 
זמן קצר לאחר מכן אירעה תאונה קשה בין רכבת לרכב הסעות ברחוב דרכי משה בעיר. בנסיבות שטרם הובררו פרץ הרכב מחסום רכבת ונפגע בעוצמה על ידי הרכבת. כתוצאה מהתאונה נפגעו שלושת יושבי הרכב. מצבם של שניים מהפצועים, בני 23 ו-32 הוגדר קשה והם פונו לבתי החולים תל השומר ואסף הרופא ואילו השלישי, בן 22, נפצע בינוני ופונה גם הוא פונה לתל השומר. בוחני תנועה עדיין נמצאים בזירה וחוקרים את נסיבות התאונה.
 
בשני המקרים מעורבים קרובי משפחה. בשעות אלו עשרות מבני המשפחה שוהים בבית החולים אסף הרופא. כוחות משטרה גדולים נמצאים גם הם במקום כדי לצנוע התפרעויות או התלהטות יצרים. הסדר נשמר על כנו.

מפת לוד עם אזור הרצח וזירת התאונה. צילום מסך GOOGLE MAPS
מפת לוד עם אזור הרצח וזירת התאונה. צילום מסך GOOGLE MAPS

מהמשטרה נמסר כי "מחקירה ראשונית של בוחני התנועה עולה כי בנסיבות שטרם הובררו סטה הרכב ממסלולו עלה ככל הנראה על פסי הרכבת שם נפגע על ידי רכבת נוסעים שהגיעה. חוקרי התנועה של המשטרה נמצאי בזירה. עשרות תושבים נמצאים במקום כוחות משטרה גם בבית החולים למנוע התפרעויות במקום. חקירה בראשיתה".

פאראמדיק מד"א ישי ראוכברגר, שהגיע ראשון למקום התאונה, סיפר: "כשהגענו, במקום הייתה המולה גדולה. הבחנו על מפגש המסילה ברכב מסחרי מעוך שבתוכו נלכדו שלושה נוסעים. בסיוע אנשים שהיו במקום חילצנו את הפצועים מהרכב והעלינו אותם לאחד מקרונות הרכבת שם ביצענו מיון ראשוני והענקנו להם טיפול רפואי מציל חיים. בתוך זמן קצר העלינו אותם לניידות טיפול נמרץ ופינינו אותם לבתי החולים שמצבם של שניים, צעירים בשנות ה-20 לחייהם מוגדר קשה, הם סבלו מפגיעה רב מערכתית. מצבו של הפצוע השלישי הוגדר בינוני, הוא היה בהכרה וסבל מפציעות בגפיים".
 
מנדי שפירו, חובש רפואת חירום של איחוד הצלה, סיפר: "כשהגעתי לזירה באופנוע החירום של איחוד הצלה נתקלתי בזירת תאונה קשה עם מעורבות רכבת ורכב הסעות. יחד עם חובשים נוספים שגרים בסמיכות למקום הענקנו טיפול רפואי ראשוני לנפגעים. התאונה אירעה בסמוך לביתי על פסי הרכבת בסמוך לרחוב דרכי משה בלוד".

הערכה: נפגעי התאונה - קרובי משפחה של גבר שנורה דקות קודם 

בסרטון המתעד את האירוע נראה הרכב מגיע למחסום כשהאורות המתריעים שהמחסום למטה מהבהבים ואת הרכב עולה על המסילה ונפגע בעוצמה מהרכבת.
 
יואב אגמי, אחד הנוסעים ברכבת סיפר ל'מעריב' כי הם תקועים כבר שעה בלי שנותנים להם לצאת. הוא אמר שהם רגועים ושחילקו להם אוכל ומים. 
 

מרכבת ישראל נמסר כי "רכב שניסה לחצות מפגש כביש מסילה שלא כחוק ובניגוד לאמצעי הזהירות סמוך ללוד נפגע ככל הנראה מרכבת חולפת. למקום נקראו מטרת ישראל וכוחות הצלה. אין נפגעים מנוסעי הרכבת. בעקבות התאונה יש שיבוים נרחבים בתנועת הרכבות". עוד נמסר כי במפגש כביש ומסילה המדובר כל אמצעי ההזהרה והבטיחות פעלו כנדרש לפני הגעת הרכבת - המחסום היה למטה, הרמזור המקדים פעל וכך גם האמצעים האחרים. 
ככל הנראה הרכב עקף את המחסום ובא מהנתיב הנגדי, כדי להספיק לעבור בטרם תגיע הרכבת
 
עוד נמסר כי רכבות מדרום יסיימו את נסיעתן בתחנת לוד ומצפון בתחנת תל אביב הגנה. לתחנות אלו הוזמנו אוטובוסים.

ממד"א נמסר כי "בזמן שצוותי מד"א טיפלו באירוע הירי בלוד ובתאונת הרכבת נופצו שמשותיהם של אמבולנס וניידת טיפול נמרץ. אחד על ידי בני משפחה בזמן שהגיעו עם פצוע הירי לבי"ח אסף הרופא והשני במהלך טיפול בפצועי התאונה סמוך למפגש הרכבות בלוד. במד"א רואים זאת בחומרה רבה ומצפים ממשטרת ישראל למצות את הדין עם המבצעים האלימים". 

ניידת טיפול נמרץ של מד"א שנפגעה מאבנים בעת הטיפול בתאונת הרכבת. צילום: דוברות מד"א
ניידת טיפול נמרץ של מד"א שנפגעה מאבנים בעת הטיפול בתאונת הרכבת. צילום: דוברות מד"א