העולם החרדי סוער ומאות בני אדם מפגינים ברחובות בתקופה האחרונה במחאה על מעצר עריקים. בעקבות המחאה כ-25 חרדים נעצרו ונלקחו לחקירה לאחר שסיכנו את שלום הציבור ותקפו שוטרים. הרב אברהם מנקס, דובר הוועדה להצלת עולם התורה, שעודד את הצעירים החרדים לצאת ולהפגין ברחובות, התייחס הבוקר (רביעי) למעצרים ב-103FM: "אני דובר ועדת עולם התורה, עולם התורה בסכנה".



ניסים משעל התייחס לדבריו וטען: "עולם התורה עולה ופורח ומקבל תקציבים רבים בעולם הישיבות כשאתם עושים מה שאתם רוצים בממשלה. איזו סכנה יש לעולם התורה? על מה אתם מפגינים?"



על כך השיב לו הרב אברהם מנקס: "אני שייך לעולם לימוד התורה שנמסרה לנו מסיני, בלי ויתורים ובלי פשרות, בלי התקרבות לצד השני שרוצה לחתוך חלקים מהתורה היקרה שלנו. עד כה שמרנו על מדיניות של אפס פשרות, בג"ץ ביטל את החוק של לפיד וגפני וכעת עולה שוב חוק שאף מרחיק לכת עוד יותר. נחקק חוק של יעדים ופשרות שחלק ממנו מוביל למערך הגיוס. בחור ישיבה שמגיע למערך הגיוס מגיע למערכת שמחליטה מי ילמד ומי לא".






ניסים משעל הוסיף וטען: "זה פשוט לא נכון. העריקים שנתפסו הם אלו שסירבו להגיע ללשכת הגיוס על פי חוק. אתם רוצים להכתיב את החוק כך שאף אחד מהחרדים לא יילך לצבא, לשירות לאומי ולא יישא בנטל כלל". "ישנם חוקי תורה גם כן", ענה לו הרב מנקס, "כשחוקי התורה מתנגשים עם חוקי המדינה אז כל יהודי-דתי ששומר על חוקי התורה צריך לבחור בהם. אני מצפה מהמדינה שתשמור על הסטאטוס קוו שהיה קיים במהלך שישים שנה בנוגע להסדר הלימודים בישיבות. בג"ץ הוא זה שהפך את הקיים עד כה במטרה לשנות את המצב. אתם הם אלו שלא יושבים לומדים ולא לוקחים את השוויון בנטל האמיתי של סחיבת העגלה היהודית. לצבא כל כך חשוב שהחרדי יילך בשביל לקחת פתק בודד, זה מיותר".




"גאה לעמוד לימין התורה"




ניסים משעל התייחס לדברים והוסיף: "אתם פשוט מלבים את השנאה כלפיכם. על מה אתם נאבקים ברחובות? נותנים לכם ללמוד, רק מבקשים מכם לפנות ללשכת הגיוס. אתם מפגינים כנגד ביטול תורה אך אתם עושים ביטול תורה בעצמכם, יורקים ומכים חיילת מסכנה ברחוב. אתה מסלף את המציאות, מטרת השוויון בנטל לא לקחת מכם את התורה. אתה מוציא המונים לרחובות כי אתה מסרב שילכו ללשכת הגיוס לקחת פתק המשחרר אותם מצה"ל. תתבייש לך".



"השנאה קיימת", טען הרב מנקס, "הר סיני נקרא כשמו כי הייתה בו השנאה. אני ממארגני ההפגנות ומוכן להתחייב שההפגנות יפסיקו ברגע בו יתנו לנו, החרדים ללמוד בשקט. מדובר על חוק שמוביל לשוויון בנטל. דבריך הם השמצה, מנסים לגזול אותי מההסדר שהיה לנו, אני גאה שאני עומד לימינה של התורה לאחר שאחרים מנסים לעשות עליה פשרות ולהוביל מהלך שיגרום לבחורי ישיבות לסגור את הגמרא".



עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן