הפגנות החרדים במסגרת "יום הזעם" שהוכרז על ידי הפלג הירושלמי, נמשכו לאורך כל היום (חמישי) וכללו עימותים קשים עם המשטרה. 120 מפירי סדר נעצרו  על ידי משטרת ירושלים. לאורך ההפגנות סייעו השוטרים לאזרחים רבים שנקלעו להפרות הסדר ולא יכלו להגיע ליעדם. אחר הצהריים הגיעו המפגינים לאזור כיכר השבת ורחוב יפו בירושלים וחסמו את נתיב הרכבת הקלה. כתבת מעריב שהייתה באחד המוקדים וסיקרה את ההפגנה הותקפה ביריקות וקריאות "שיקצע מטונפת". 
הפגנות החרדים בירושלים

הבוקר הגיעו כ-30 חרדים לכביש 446 וחסמו את הכביש בין צומת שילת לצומת כפר רות, במחאה על מעצר חרדים שלא התייצבו בלשכת הגיוס. החרדים ישבו על הכביש  וחסמו מעבר של כלי רכב ויוצרים פקקים ארוכים. כוחות המשטרה ממרחב שפלה ותחנת מודיעין הגיעו למקום במטרה להשיב את הסדר על כנו. גם כביש 443 בצומת שילת נסגר לתנועה מכיוון מזרח למערב.

חרדים מפגינים בכיכר השבת. צילום: דוד אלימלך/TPS


שריפת פחים בהפגנות החרדים. צילום: דוד אלימלך/TPS


בפלג הירושלמי הביעו מחאה על התנהלות המשטרה. ועד ארגוני ההצלה, שנאבק בגיוס חרדים לצה"ל הטיל את האחריות על האלימות לפתחי המשטרה והשלטון, אותם הוא הגדיר כ"ברוטליים ושיכורי כוח". "המשטרה נוקמת בציבור החרדי על שהעז להביע מחאה לגיטימית ולהתקומם נגד גזירת השמד המאיימת לחבל בזהותו הדתית והתרבותית - הגיוס לצבא", נאמר בהודעת הוועד. "אנו מביעים שאת נפש מאלימות המשטרה, ומחזקים את הבחורים העצורים ואת מאות החרדים שעולם התורה יקר להם ואינם מחרישים מול הברוטליות משולחת הרסן של השלטון. אנו קוראים לציבור הרחב להצטרף למחאה האדירה נגד המשטרה האלימה והשלטון שיכור הכוח".

שלשום נעצרו כ-40 מפגינים בבני ברק. לטענת המשטרה, המפגינים, שמחו על מעצר של עריקים, ירדו לכביש תוך שהם מסכנים את ציבור הנהגים ושאר משתמשי הדרך. כמו כן, טוענים במשטרה כי החרדים, הנמנים עם "הפלג הירושלמי" של הרב אוירבך, תקפו שוטרים והתפרעו בכביש. בנוסף, 17 מפרי סדר נעצרו בהפגנה שנערכה בירושלים צומת הכבישים יפו -שרי ישראל בעיר, שנחסמו לזמן קצר, נפתחו לתנועה והרכבת הקלה שבה לפעול כסדרה. ההיערכות המשטרתית במקום נמשכת.