טייקונים וביניהם בכירי המשק הישראלי, הרמטכ"ל לשעבר רא"ל (מיל') בני גנץ, שאול אלוביץ, מוטי זיסר ויצחק תשובה הם האנשים שעל פי טיוטת כתב האישום סעדו בבית ראש הממשלה ואכלו ארוחות שף, כך על פי דיווח בערוץ 10. ב-15 מקרים לפחות אירחו בבית ראש הממשלה אורחים פרטיים ובהם הוזמנו שפים להכין את הארוחה. הזמנת השפים הייתה על דעתה של אשת ראש הממשלה למרות שבבית ראש הממשלה המועסקת מבשלת. 

השפים, כך טוענת הפרקליטות, גבו עבור כל סועד 400 עד 500 שקל וכן גבו כספים על הגעה וגם על מלצריות. כיוון שעל פי הנוהל מותר לכל סועד להגיע לסכום של 218 שקל, הנחה עזרא סיידוף, סמנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר, את השפים ועובדי המעון לזייף חשבוניות.

בין האורחים, כאמור, לב לבייב, בנו וכלתו, בני גנץ ורעייתו, יצחק תשובה ורעייתו, ושאול אלוביץ' ורעייתו. רעיית ראש הממשלה, הגברת נתניהו, אינה חשודה בדיווח כוזב על מספר הסועדים והמנות.  

בנימין נתניהו ובני גנץ. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
בנימין נתניהו ובני גנץ. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


בימים הקרובים ייקבע לשרה נתניהו מועד לשימוע. בסביבתה משוכנעים כי יצליחו לשכנע את היועץ המשפטי לממשלה לרדת מהגשת כתב האישום נגדה בפרשה. עורך הדין של משפחת נתניהו, עמית חדד, אמר בתגובה: "כל הטענה היא שמזמינים מזון כשיש מבשלת אך לא הייתה מבשלת באותו זמן ולכן לא הייתה עבירה". 

מראש הממשלה נמסר בתגובה: "במעון הרשמי של ראש הממשלה מתארחים דרך קבע אנשי ביטחון, כלכלה, אקדמיה, דת, ואישים נוספים שמייצגים תחומי עשייה רבים, כפי שנהוג ומקובל אצל ראשי ממשלה קודמים וראשי מדינות בעולם. שרה נתניהו לא חשודה בסעיף הזיוף. אין נגדה טענות לפיהן היא ידעה או הנחתה את סיידוף".