רוכב אופנוע בן 70 נהרג הערב (שישי) לאחר שנפגע מרכב בכביש 99, סמוך לצומת דן לכיוון קרית שמונה. כוחות ההצלה שהגיעו למקום האירוע העניקו לו טיפול רפואי וביצעו בו פעולות החייאה, שבסופן נאלצו לקבוע את מותו.



חובש בכיר במד"א, גבי דנינו, ופרמדיקית במסוק מד"א, דנה נגלר, שהגיעו למקום, סיפרו: "כשהגענו למקום, ראינו גבר כבן 70 עם פגיעה רב מערכתית, הוא היה מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה והענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים, ביצענו פעולות החייאה מתקדמות והעברנו אותו למנחת, שם המתין מסוק מד"א. בסיוע הפרמדיקים מהמסוק המשכנו בנסיונות ההחייאה ולצערנו לאחר מאמצים נאלצנו לקבוע את מותו".



כוחות ההצלה באיזור האירוע. צילום: מד"א
כוחות ההצלה באיזור האירוע. צילום: מד"א



כזכור, זוהי לא התאונה הקטלנית היחידה שאירעה בזמן האחרון בצפון, כאשר רק לפני כחמישה ימים נהרג רוכב אופנוע בן 19 מפגיעת רכב בכביש 1085, סמוך לבוסתן הגליל לכיוון עכו. פרמדיקים של מד"א שהגיעו למקום קבעו את מותו, כאשר במקביל נהג הרכב ונוסע כבני 22 נפצעו קל וטופלו במקום.



פרמדיק מד"א עמוס דדון, שהגיע אז למקום האירוע, סיפר כי "כשהגענו למקום המראה היה קשה מאוד, ראינו רוכב אופנוע צעיר כבן 19 שוכב על הכביש במרחק של כ-200 מטר מהאופנוע שהתפרק לחלוטין, הוא היה מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה, עם פגיעה רב מערכתית קשה ביותר. ביצענו בדיקות רפואית, אך הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו במקום. נהג הרכב ונוסע נוסף כבני 22 שנפצעו קל טופלו על ידנו במקום".