מקרה קשה של אלימות מזעזעת בתל אביב: קשיש כבן 78 נפצע היום (שני) בינוני לאחר שהותקף עם בלוק שנזרק לעברו על ידי נתין זר כשחלף בגינת לווינסקי בתל אביב בשעות הצהריים. חובשים ופאראמדיקים מהעניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים איכילוב עם חבלה מדממת בראשו. במשטרה פתחו בחקירת המקרה ועצרו זמן קצר לאחריו חשוד במעשה.  



מברור ראשוני בשטח עולה כי אין כל היכרות בין הקורבן לבין החשוד וכי על פניו אין כל סיבה היכולה להסביר את התקיפה. החשוד, נתין זר כבן 40 הועבר לתחנת המשטרה לשם חקירתו ובירור הנסיבות לאירוע.



הפאראמדיקים מד"א מאיר ולדר ואוריאן לוקץ סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו בגינה גבר כבן 78 מתהלך עם מספר פציעות מדממות בראשו. הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני ופינינו אותו בדחיפות לבית החולים כשהוא בהכרה ומצבו מוגדר בינוני. בדרך לבית החולים הוא סיפר לנו שהוא עובד באזור וכשחלף בגינת לוינסקי הגיע נתין זר ופגע בראשו". 

המקרה מגיע על רקע הטענות של תושבי דרום תל אביב כי הם מופקרים על ידי בית המשפט העליון. כזכור, עשרות בני אדם הפגינו בשבועיים האחרונים מול ביתה שכונת צהלה בתל אביב של נשיאת בית המשפט העליון המיועדת, אסתר חיות, בטענה כי בג"צ נוקט במדיניות מפלה נגד התושבים. "נגמרו החגים ואנחנו חוזרים לעבודה. הגיע הזמן לשים סוף לדיקטטורה של בג"צ. בשעה שמפקירים אותנו, מעלים על נס את זכויות המסתננים. הפגנה זו היא מלחמה על זכויות אדם הכי בסיסיות של תושבי דרום תל אביב שמשום מה בג"צ החליט להתעלם מהם לחלוטין", אמרה שפי פז, ממובילי מטה המאבק של תושבי דרום תל אביב.

במהלך ההפגנה, המוחים עמדו מול ביתה של חיות וקראו: "אסתר חיות תחזירי את השפיות" ו-"העם דורש בג"ץ ישראלי". פז הוסיפה כי "אנחנו נמצאים ברחוב בצהלה שממנו זורקים כל אדם שהוא אינו בצבע הנכון, אותנו שכחו".