נציגי משרד האוצר וקרן קיימת לישראל הגיעו להסכמה היום (שני) בדיון בוועדת הכספים כי הקרן תעביר שני מיליארד שקלים לקופת המדינה - מיליארד שקלים ב-2018 ומיליארד נוספים ב-2019. חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי התנגד להחלטה וטען בראיון לתכנית 'איפה הכסף' ברדיו 103FM כי "הממשלה חתומה על הסכם עם קק"ל, במסגרת ההסכם הממשלה התחייבה לא לדרוש כסף נוסף מקק"ל עד 2021. רשות שלטונית היא לא זיקית, אי אפשר לבצע צעד חד צדדי ולחוקק חוק בהינף יד. החוק הזה אינו כולל רק כסף אלא כולל ממש העלמה של קק"ל ומבטל את האפשרות של קק"ל לפעול".





כשנשאל מדוע הוא כה דואג לעתידה של קק"ל השיב: "לצערי הרב קק"ל כמעט ולא פועלת כמעט ביהודה ושומרון בגלל מגבלות של מגוון תורמים שלא מכירים בפעילות בשטחים. קק"ל עושה עבודה נהדרת בנגב ובגליל. קק"ל היא גוף ציוני ותיק שקיים מעל 120 שנה ויש לקיים דיון ציבורי על רלוונטיות הארגון אך אי אפשר להעלות הצעת חוק דרקוני שלא כוללת דיון ציבורי או דיון אסטרטגי. אי אפשר לעשות מחטף ולהעלות מן האוב הצעת חוק דרקונית וישנה. אני מוכן לדון על הכל אך במקרה הזה רצו פשוט להכניס את היד לכיס ולקחת מקק"ל כסף, למהלך כזה יהיו השלכות דרמטיות. בשביל כסף מפרקים את קק"ל מבלי לחשוב על ההשלכות".



"אני מוכן לדון על הכל", הדגיש ח"כ סמוטריץ, "יש לחשוב על ההשלכות מה החוק הזה יעשה לתורמים? מה החוק יעשה לזיכוי במס? קק"ל מנהלת 13 אחוזים מהאדמות במדינת ישראל. החוק קובע שעל קק"ל להעביר 80% מהכנסותיה למדינה. במידה ולא צריך את קק"ל צריך לקיים דיון מה עושים עם האדמות הללו".



עריכה ב-103FM: איתמר זיגלמן