תושב ירושלים כבן 26 נעצר אתמול בחשד להחזקתם והפצתם של חומרי תועבה בהם סרטונים ותמונות של קטינים. החשוד נעצר לאחר חקירה סמויה שנמשכה כחודש, במהלכה עלה כי בנוסף לחומרי התועבה אותם מפיץ החשוד בהם נראים קטינים, עלה החשד כי אף מנהל שיחות והתכתבויות עם קטינים ברשת החברתית, להם מעביר את חומרי התועבה.



החקירה החלה בעקבות מידע שהתקבל, לפיו אזרח ישראלי מפיץ חומרי תועבה ברשתות החברתיות ובאפליקציות. חוקרי יחידת הסייבר של משטרת ישראל השתמשו במגוון אמצעים טכנולוגיים וביצעו פעולות חקירה נוספות, שהביאו לאיתור זהותו וכתובתו של החשוד. אמש, עם מעבר החקירה לשלב הגלוי, הגיעו החוקרים לביתו של החשוד, עצרו אותו וערכו חיפוש באמצעות צו שהוצא בבית המשפט. בחיפוש נתפסו מחשבים, מכשירים ניידים והתקני מדיה שונים בהם עפ"י החשד שומר החשוד את חומרי התועבה.



הציוד שנתפס את החשוד בהחזקת חומרי פדופיליה. צילום: דוברות המשטרה
הציוד שנתפס את החשוד בהחזקת חומרי פדופיליה. צילום: דוברות המשטרה


החשוד הובא לחקירה ביחידת הסייבר במחוז ירושלים בחשד למעשים מגונים בקטינים מתחת לגיל 14, החזקה והפצה של חומרי תועבה של קטינים והעברת מידע כוזב במחשב. אמש, הוארך מעצרו של החשוד עד ליום חמישי בפני בית המשפט. החקירה נמשכת.
מהמשטרה נמסר כי "פעילותה של משטרת ישראל במרחב הסייבר נמשך כל העת במטרה לאתר ולעצור כל אדם המנצל את הרשת החברתית לביצוע עבירות מכל סוג ובדגש לעבירות המבוצעות כנגד קטינים העלולים להיפגע הן נפשית והן פיזית".