אלמנתו של נצ"מ ברוך מזרחי ז"ל, הדס, דיברה היום (רביעי) ברדיו 103FM על דרישת המשפחות השכולות להגדלת תקציב מרכיבי הביטחון ביישובים ביהודה ושומרון. "לפני שלוש וחצי שנים בעלי נרצח במהלך נסיעה משפחתית בדרך לסדר פסח על ידי ירי מחבל, המחבל יודע אחרי חודש של עבודה שבפילבוקס יש מצלמות לא תקינות, שאיפה שהוא יורה בנו המערכת הסלולרית לא תקינה ואין תאורה. 

"אני זועקת את הצעקה אחרי שלוש וחצי שנים שעברו ולא תיקנו את התאורה, אין כביש עוקף, אין רשת סלולרית תקינה. שהתקשרתי לדווח למשטרה על הפיגוע כל הזמן זה התנתק. לא הצלחתי לנהל איתם שיחה ולהסביר להם איפה אני נמצאת. זה הצלת חיים. הייתי כמה פעמים בכנסת ודיברתי עם שרים וראש הממשלה, וביקשתי שיזרימו כסף. למה אני במודיעין זכאית לכבישים ראויים ומי שביהודה ובשומרון לא זכאי?" 




"אני לא כל כך בקיא אבל ממה שאני יודעת יש כספים שלא מועברים", הוסיפה, "יש הבטחות והכסף לא עבר. אמרו לי אל תדאגי נתקן מה שצריך. הבטחות יש כספים אין. למה אני לא יכולה לנסוע לקריית ארבע עם הרכב שלי לחנות אותו בירושלים ולנסוע שעה וחצי כי אין כביש עוקף. למה אני לא יכולה לנסוע בבטחה למה אני צריכה לפחד? למה הילדים שלי צריכים להיחשף שוב לטראומה?"

על האפשרות שהאחראים לרצח בעלה ישוחררו בעסקת שבויים אמרה מזרחי כי "זה אבא ובן שהם דור שני לטרור ואני חוששת שישוחררו ולכן אני בעד עונש מוות למחבלים. דרשתי בכל הכוח ולא הצלחתי בזה. בעיניי העונש לרוצחים של בעלי לא ראוי ומגיע להם עונש מוות. אמרו לי גם בשבעה שהוא משוחרר עסקת שליט ולכן זה עונש מוות אבל לא עשו כלום". 

עריכה ב-103FM: איתמר זיגלמן