מאמצי הכיבוי המשמעותיים נמשכים גם הבוקר (שישי) במטרה לכבות את שריפת החורש הגדולה שפרצה אתמול באזור הסטף שבהרי ירושלים, כאשר במסגרת ניסיונות הכיבוי לוקחים חלק 25 צוותי כיבוי של מכבי האש, בסיוע צוותים נוספים, בשלוש גזרות שונות. עם אור ראשון הגיעו גם ארבעה מטוסי כיבוי לאזור, כאשר ההערכה היא כי עד כה נשרפו כ2,000 דונם חורש.



מדוברות כיבוי האש נמסר: "השריפה עדיין לא בשליטה, יש עוד הרבה מוקדים פעילים. עובדים עם הטייסת וכל לוחמי האש ומנסים לבלום את השריפה, אבל כאמור אין שליטה. זה יכול להימשך כמה ימים ויכול גם להסתיים היום, כרגע הכל יכול להיות. אין סכנה לישובים הסמוכים, אם תהיה סכנה רק אז נשקול לפנות את התושבים".



האש בהרי ירושלים. צילום: קק"ל
האש בהרי ירושלים. צילום: קק"ל


מפקד מחוז ירושלים כבאות, טפסר בכיר משה סויסה, הזהיר מוקדם יותר מפני כניסת מטיילים לאזור: ״שינוי בכיוון ועוצמת הרוח עלול לגרום להתחדשות האש בעוצמה רבה ויש סכנה שמטיילים ילכדו בה״ .

למעשה, המטיילים שהיו במקום פונו ממנו וכניסת מטיילים אחרים נאסרה. במהלך הלילה 27 רכבי כיבוי ועליהם 75 לוחמי אש, כולל מהיחידה המרכזית "להבה", פעלו במקום, כאשר כוחות מתוגברים הגיעו גם מפתח תקווה לגזרה. אחת הכבאיות נשרפה כליל באש, והצוות שלה הצליח לחמוק מהאש, ללא נפגעים באירוע. בנוסף, טייסת הכיבוי הפעילה 10 מטוסים עד לשעות החשיכה.

הכבאית שנשרפה כליל בשריפה
הכבאית שנשרפה כליל בשריפה



מדוברות כיבוי אש נמסר: "השריפה עדיין פעילה, הצלחנו לצמצם ולבלום אותה ברוב החזיתות. יש לנו חזית שעדיין די דינמית ככה שאנחנו עוד לא קרובים לשליטה, אבל יש לנו בלימה מסוימת. מבחינת כוחות, אנחנו כרגע עם כוחות גדולים בשטח ונערכים לבוקר. עם אור ראשון נעלה מטוסים ומשם להמשך העבודה. אני לא יודע מתי תושג שליטה. חוקרים את הגורם לשריפה, נראה שזה ייקח עוד זמן".






"הוזנקנו מפתח תקווה לגזרת ירושלים. הגענו למקום, חברנו למפקד המחוז וקיבלנו גזרה מרכזית. הביצוע היה לחתוך את השריפה מקו הגבול בשטח העליון לציר התחתון. פעלנו בשטח במשך שעות על מנת לבלום את הלהבות", סיפר אחד מהכבאים. עדיין לא ידועה מידת הנזק לחורש הטבעי שבמקום.

בשבוע שעבר, שריפת קוצים פרצה בין שכונת אם מושבות בפתח תקווה לאזור התעשייה סגולה. האש החלה משטח קוצים שמאחורי גני ילדים בשכונה, התפשטה תוך שניות ואחזה בעמודי החשמל במקום. במשטרה אמרו כי קיים חשד ראשוני שמדובר בהצתה ופרטי המקרה נמצאים בבדיקה. כוחות הכבאות הגיעו לשליטה מלאה עליה ולא היו נפגעים באירוע.

השריפה משתוללת באזור הרי ירושלים. צילום: דוברות כבאות והצלה
השריפה משתוללת באזור הרי ירושלים. צילום: דוברות כבאות והצלה


על פי ההערכה ראשונית, היו מספר מוקדים לשריפה כאשר החלק הגדול היה מול שכונת אם המושבות רחוב שרגא רפאלי מרחק של 30 מטר מקן הצופים, גני ילדים ומבנה של העירייה ו-60 מטר ממגדלי המגורים. בצד הצפון המזרחי הגיעה השריפה עד לאזור התעשייה סגולה במרחק של 20 מטר מאולם האירועים ואמוס ומתחם הבאולינג. כל האזור כוסה בעשן סמיך וריח חריף של פיח.