למעריב נודע כי לפי דוח המהנדס של הטכניון שחקר את נסיבות קריסת החניון התת קרקעי בספטמבר 2016, ברחוב הברזל בת"א, באירוע שכתוצאה ממנו נהרגו שישה פועלים ונפצעו עשרות נספות, עולה חשד לרשלנות. נציין כי על סמך אותו דוח פתחה המשטרה בחקירה ובימים הקרובים ייחקרו מספר דמויות מפתח בחברות גדולות ואף בעיריית תל אביב.



קריסת החניון

כזכור, בתאריך 5.9.2016 קרס חניון תת קרקעי שהיה בשלבי הקמה ברחוב הברזל בת"א. באירוע נהרגו שישה פועלים ונפצעו עשרות נוספים. מיד עם קרות האירוע הוזעקו חוקרי המשטרה לזירה ובתום הפעולות הראשוניות שעיקרן הצלת חיים וחילוץ הנפגעים, נפתחה חקירה לבירור הנסיבות ובחינה באם מדובר בכשל טכני בביצוע/בתכנון או רשלנות של גורם כלשהו, כאשר החשד הוא, כאמור, שמדובר ברשלנות.



לאחר האירוע חוקרי המשטרה גבו עדויות, אספו מסמכים וממצאים ותיעדו את כל הנדרש, כאשר במסגרת זו נעשה אף פנייה מאת המשטרה בנושא אל גוף מקצועי חיצוני (הטכניון) כדי לסייע בדוח מטעמו. חלקו הראשון של הדוח המקצועי הועבר לאחרונה לידי צוות החקירה. בימים אלו הוחל בזימונם של חלק מהאנשים המעורבים בתכנון ובהקמה של החניון התת-קרקעי לצורך חקירתם.



כזכור, לאחר האירוע נעצר אחד הקבלנים שהיה מעורב בביצוע עבודות בחניון, והועבר לחקירת חוקרי ימר ת"א, כאשר בסיום החקירה נשלח החשוד למעצר בית בן חמישה ימים.