מועצת הרבנות הראשית פרסמה היום (שני) ביקורת חריפה על החלטת בג"ץ בנושא חוק השבת, שקבעה כי מרכולים בתל אביב יוכלו להשאיר פתוחים בשבת. "חבל שהליברליות פוגעת קשות באחת מסמליה המרכזיים של היהדות ובחברה בישראל", נאמר בהחלטת המועצה.



בעקבות פסיקת בית המשפט העליון בנוגע לחוק השבת, קיימה מועצת הרבנות הראשית לישראל בישיבתה החודשית דיון על שמירת השבת. בדיון השתתף הרב הראשי לישראל לשעבר ורבה של תל אביב ישראל מאיר לאו, שפירט באריכות בפני הרבנים את הניסיונות שפעל בכדי למנוע את חילולי השבת במרחב הציבורי בעיר תל אביב.



בהחלטת מועצת הרבנות הראשית נכתב "מועצת הרבנות הראשית לישראל דנה בהחלטת בית המשפט העליון בנושא פתיחת בתי עסק בשבת. המועצה מביעה את צערה ותדהמתה על החלטה זו. המועצה רואה פגיעה קשה בשמירת השבת במרחב הציבורי. העובדה שהחלטת השופטים נקבעה על פי אורח חייהם מבטאת יותר מכל שאין זה נושא למשפט אלא שאלה של השקפת עולם".



עוד נכתב בהחלטת המועצה: "ההחלטה היא מדרון תלול לפגיעה בקדושת השבת בכל הארץ. מייסדי המדינה הבינו את החשיבות וערך השבת וחבל שהליברליות פוגעת קשות באחת מסמליה המרכזיים של היהדות ובחברה בישראל - הנפגעת מהחלטת הבג"ץ. השבת – אות ברית בין הבורא לעמו, היא אחד הביטויים לייחודו של עם ישראל, להעמיד צרכים מול ערכים זו אינה שאלה משפטית".



בסיום ההחלטה נכתב "המועצה קוראת לממשלת ישראל ולכל נציגי הציבור וחברי הכנסת שהשבת יקרה לליבם, לפעול  ולחוקק חוקים שישמרו את כבוד הדגל היהודי מדורות – שבת קודש". מועצת הרבנות הראשית אף הסמיכה את הרב אריה שטרן, רב העיר ירושלים, ואת הרב יהודה דרעי, רב העיר באר שבע, ליזום הידברות עם כל רבני ישראל, במטרה לגבש צעדי מחאה משותפים.