אירוע לא נעים התרחש מחוץ לפגישה בין ראש הממשלה נתניהו לראש הממשלה האוסטרלי טורנבול. מנהל סוכנות הידיעות האירופאית EPA עאטף ספדי הגיע למשרד ראש הממשלה כדי לתעד את הפגישה בין שני המנהיגים. בכניסה למתחם הוא נעצר על ידי מאבטחי משרד ראש הממשלה. לאחר תשאול קצר נאמר לו כי אם הוא מעוניין להיכנס לאירוע עליו לעבור בדיקה גופנית הכוללת הפשלת המכנסיים. עאטף סירב לעבור את הבדיקה ויצא מהמתחם. כאות מחאה יצאו יחד איתו כל צלמי העיתונות מסוכנויות הידיעות הבינלאומיות. זו הפעם השנייה בתוך שנה וחצי שספדי, אזרח דרוזי, נתקל במקרה זה.



ספדי אמר למעריב: "זו פעם שנייה, זו מן השפלה, גזענות או אפליה. הכל ביחד. אני לא יודע מי נותן את ההנחיות האלה? אם זה השב"כ, אז אני לא מבין איך אני נתקל במקרה כזה תוך שנה וחצי פעמיים". כחצי שעה לאחר שספדי עזב את המקום בהשפלה, התקשרה אליו אחת מהעובדות הוותיקות בלשכת ראש הממשלה ופנתה אליו שיחזור וכי מדובר בתקלה. ספדי השיב כי כבר עזב את המקום.



גלי טיבון, צלמת מסוכנות הידיעות הצרפתית AFP שנכחה במקום אמרה למעריב: "הדרישות בשם הביטחון גובלות בהשפלה. אני חושבת שהסולידריות בין הצלמים היא חשובה מאוד במקרה הזה". והוסיפה "הקליינטים שלנו הם האוסטרלים והם פשוט לא קיבלו תמונות מהאירוע בגלל המקרה הזה". כמה מצלמי הסוכנויות הזרות קיבלו הנחיה מההנהלה לעזוב את המקום ברגע שנודע כי ספדי לא הורשה להיכנס ללא הבדיקה המקיפה. עיתונאים וצלמים מעידים כי מעת לעת מאבטחי משרד ראש הממשלה מבקשים לבצע בדיקה על גופם ללא הסבר ממשי. במרבית המקרים העיתונאים והצלמים עוזבים את המקום.



מאגף הביטחון במשרד ראש הממשלה נמסר: "אגף הביטחון פועל על פי נהלים. היחס לצלם היה מכבד ואדיב. מטבע הדברים כניסה למשרד רה"מ דורשת בדיקות ביטחון קפדניות. הצלם החליט שלא להשלים את תהליך הבדיקה. אנו מצרים על עוגמת הנפש".