החל מהבוקר תושבת למשך חמישה ימים תנועת הרכבות בין צפון הארץ לתל אביב, בשל עבודות תשתית נרחבות במקטע בנימינה־תחנת האוניברסיטה בתל אביב ובתחנת חדרה מערב. תנועת הרכבות תשוב לסדרה רק ביום ראשון בשעה 5:00 בבוקר. בשל הפסקת תנועת הרכבות, ההערכות הן שצפויים עומסי תנועה כבדים בצירי תנועה מרכזיים.



העבודות יתמקדו בחיבור תוואי המסילה החדש של רכבת השרון (531). העבודות יכללו הנחת 750 מטר של תוואי מסילה חדש. נוסף על כך יתבצעו התקנות תקשורת ואיתות כחלק מהטמעת מערכת איתות חדשה, אשר אמורה לאפשר הסעת מספר גדול יותר של רכבות, גם בצוואר הבקבוק של נתיבי איילון.



בב בבד יתבצעו עבודות לשינוי תוואי המסילה לצורך הרחבת כביש 20 (נתיבי איילון) והוספת נתיב נוסף במקטע זה. העבודות יתקיימו באמצעות צוותים של רכבת ישראל וקבלני משנה, ובהם מהנדסים, מפעילי ציוד הנדסי ואנשי תשתיות, אשר יפעלו במשך כל שעות היממה בעזרת עשרות כלים הנדסיים כבדים.



קו רכבת השרון אשר תוכנן ונסלל על ידי חברת נתיבי ישראל, יחצה את אזור השרון ויאפשר חיבור מסילתי בין מסילת החוף למסילה המזרחית דרך ערי השרון המרכזיות: הרצליה, רעננה וכפר סבא.



עד יום ראשון ייסגרו תחנות קיסריה־פרדס חנה, חדרה מערב, נתניה, נתניה ספיר, בית יהושע והרצליה. בצפון, תנועת הרכבות תתקיים בין תחנות חיפה חוף הכרמל ובנימינה. הרכבות לכיוון דרום יחלו ויסיימו את נסיעתן בתחנת סבידור בתל אביב ולא ימשיכו צפונה. בקו כרמיאל־חיפה חוף הכרמל־באר שבע, הרכבות יחלו ויסיימו את נסיעתן בתחנת חיפה חוף הכרמל. בקו ירושלים מלחה־בית שמש־הרצליה, הרכבות יחלו ויסיימו את נסיעתן בתחנת תל אביב ההגנה.



רכבת ישראל הודיעה על הפעלת מערך שאטלים מתוגבר בשלושה מסלולים: חיפה חוף הכרמל־נתב"ג בכל שעות היממה. בשעות הלילה תתווסף למסלול זה עצירה בתחנת תל אביב מרכז־סבידור; בנימינה־חדרה מערב־נתב"ג, במשך כל שעות היממה; נתניה־בית יהושע־הרצליה־נתב"ג, במשך כל שעות היממה. בשעות הלילה מסלול זה לא יעצור בבית יהושע.



במשרד התחבורה הבטיחו לתגבר את מערך האוטובוסים בתשלום. גם חברת אגד הודיעה על תגבור הקווים בין תל אביב לצפון הארץ. ההערכות הן שרבים מנוסעי הרכבת ייאלצו לעבור במהלך ימי העבודות לנסיעה ברכב פרטי ובאוטובוסים ולכן צפויים עומסי תנועה כבדים ביותר בכניסות הצפוניות לתל אביב, בעיקר בשעות הלחץ של הבוקר ואחר הצוהריים. גם האוטובוסים במרבית הקווים יהיו עמוסים.