סוכן סמוי שהופעל על ידי הימ"ר של מחוז ש"י במשטרה הוביל להפללתם של 17 חשודים, 13 מהם פלסטינים תושבי אזור בנימין, וארבעה ישראלים תושבי מזרח ירושלים שהיו מעורבים בעסקאות של סחר באמצעי לחימה, עבירות רכוש וסמים.



אתמול (שלישי) בתום פעילות סמויה שנמשכה כשנה ואחרי שמפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשייך, הטיל על מחוז ש"י להתמודד ולהיאבק בפשיעה הגואה מהשטחים וגולשת אל תוך ירושלים, הוחלט לצאת לשלב הגלוי עם הפשיטה על בתי החשודים וביצוע המעצרים. זה התחיל בהחלטה שהתקבלה במשטרה לטפל בעקומת הפשיעה שמקורה בשטחים וזולגת בכמויות נרחבות לתוך ירושלים. בימ"ר ש"י החליטו להפעיל כאמור את הסוכן שבמסגרת הפעלתו ביצע מספר רב של רכישות ועסקאות בתחום הסחר באמל"ח וסמים תוך שהוא אוסף ראיות מפלילות כנגד עבריינים בכירים המשפיעים בתחומים אלו.



במשטרה מציינים כי במסגרת הפעלתו רכש הסוכן כלי נשק ואמצעי לחימה מסוגים שונים וביניהם: חמש רובים מסוג m16 ,2 אקדחים וחלקי נשק. בנוסף במספר עסקאות נקנו גם סמים מסוכנים מסוג חשיש ואקסטזי בסכומים של עשרות אלפי שקלים והביא לחשיפת כנופית עברייני רכוש שביצעה התפרצויות למספר דירות באזור ירושלים והסביבה.



אתמול כאמור ניתן האות לבצע את המעצרים שעה שכוחות רבים של משטרה, לוחמי מג"ב וכוחות צה"ל מחטמ"ר בנימין לרבות כוחות מיוחדים של המשטרה קיבלו את ההנחיות האחרונות ובתום טקס בהשתתפות מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשייך ומפקד מחוז ש"י ניצב משה ברקת הוענק לסוכן הסמוי אקדח והוא הצטרף לפשיטה על בתי החשודים.



"סחר בסמים וסחר באמצעי הלחימה הינם איום למרקם החיים התקין של האזרחים הנורמטיביים ועל כן מהווה מטרה לפעילות משטרתית בלתי מתפשרת. משטרת ישראל מפעילה מגוון אמצעים גלויים וסמויים למיגור הפשיעה באשר היא ותמשיך לחתור למימוש שגרת חיים תקינה ובטוחה של האזרח הנורמטיבי ולהרחיק את הפשיעה מן הרחובות", סיכמו במשטרה.



במהלך הטקס אמר מפקד המחוז: "חשיפת סוכן הוא מעמד מרגש, הפעלת סוכן במחוז ש"י היא שונה וייחודית ונדרשת יצירתיות ותעוזה. הסביבה שבה מתבצעת הפעילות, מעמידה את הכוחות מול אתגר מורכב ושונה. הצלחתו של המבצע נזקפת, בין היתר, למעטפת המקצועית של המפקדים ושילוב כוחות מיוחדים במבצע. הפעלת סוכן במחוז היא סנונית ראשונה במסגרת פעילויות של "מפל הפשיעה" ומציבה את המחוז בפני אתגרים מורכבים."



בדבריו ציין המפכ"ל: "רק לאחרונה, הוטל על מחוז ש"י לטפל ב"מפל הפשיעה" הפלסטיני לתוך ירושלים ומרכז הארץ, בפעילות מתוך יהודה ושומרון. המחוז הרים את הכפפה במהירות במגוון שיטות, בין השאר פעילות סוכנים והגם שהפעילות הפלילית מסורה על פי ההסכמים לרש"פ, השכיל לפתח שיטות להשפיע אפקטיבית על מפל הפשיעה במגוון תחומי פשיעה. אין ספק שהמשך פעילות ברוח זו, תתרום תרומה משמעותית להורדה נוספת של עבירות הרכוש נגד אזרחי ישראל".