אסתר ברוט, שביתה היה אחד מתשעת הבתים ביישוב עפרה שנהרס בהוראת בג"ץ לפני שמונה חודשים, צפויה לנאום בעצרת לזכר יצחק רבין במוצאי שבת, כפי שפורסם היום (שליש) לראשונה במעריב אונליין. עכשיו היא מספרת כיצד הגיעה למעמדה זה.



"לפני שנתיים, כשבג"ץ פסק שיש להרוס את הבית שלי, בית אבן בלב היישוב עפרה, שהיו לי אישורים לבנות אותו ולגור בו כמו לכל אחד אחר במדינה, הרגשתי שנעשה לי עוול. ידעתי שאני גרה בהתנחלות ושתמיד יש סכנת פינוי מדינית, אבל לא חששתי מ"התנתקות משפטית". גם כשהוכחנו שמי שטוען בעלות על הקרקע – משקר, אמר בג"ץ שזה לא מעניין אותו והורה להרוס בכל זאת."



ברוט מספרת את תחושת העלבון שחשה היא ושאר התושבים של הבתים שיועדו להריסה. "הוציאו אותנו פורעי חוק. אותנו! אלה שמתנדבים ליחידות הכי קרביות, שהולכים למד"א, שמשלמים מיסים. תמיד היינו בעשיה למען עם וארץ ישראל, ופתאום הרגשנו מותקפים, שהפכנו בעיני הציבור לפושעים. היה חשוב לי ללכת לדבר עם השמאל, לראות אם אני יכולה להשפיע".


 


ברוט מספרת שכך הגיעה לארגון "דרכנו" המארגן גם את העצרת לזכר רבין. "לא חשבתי שאצליח לשכנע אותם אבל רציתי לפתוח איזה צוהר. בדיוק על הדבר הזה מדברת העצרת. מנכ"לית הארגון, פולי ברונשטיין, הפכה להיות לאחת החברות הכי טובות שלי. אני אשתמש בכל הכלים הדמוקרטים שיש לי בכדי שהדרך שלי תנצח, אבל זה לא מונע ממני אח"כ לשתות איתה קפה. המשפחות שלנו כבר מיודדות ואפילו חגגנו יום העצמאות ביחד".


 


"בציבור יש פחד ויש ספק, משני הצדדים", מספרת ברוט למה תנאם בעצרת. "המטרה של העצרת היא אחדות. אני מודעת לזה שיכול להיות שיהיו קריאות בוז מהקהל. אבל אם מושיטים לנו יד – אני מושיטה בחזרה".