22 שנה לאחר רצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, יתקיימו היום (רביעי) האזכרה הממלכתית בהר הרצל וכן טקסים ודיון מיוחד בכנסת. בשעה 12:00 יתקיים הטקס הממלכתי "נר יצחק" לפתיחת אירועי הזיכרון בבית הנשיא, בהשתתפות הנשיא ראובן ריבלין ורעייתו נחמה, ראש האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג, שופטת בית המשפט העליון ענת ברון, נציגי המשפחה, חברי כנסת ותלמידים.



בשעה 15:00 ייערך טקס האזכרה הממשלתי ליצחק ולאה רבין ז"ל. בטקס בהר הרצל יישאו דברים נשיא המדינה, ראש הממשלה בנימין נתניהו, יובל בנו של יצחק רבין, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות, הרב הראשי לישראל דוד לאו וחברי כנסת. בשעה 17:00 תתקיים ישיבה מיוחד מיוחדת במשכן הכנסת במעמד נשיא המדינה. ראש הממשלה וראש האופוזיציה הרצוג צפויים לנאום, וכך גם סגן יו"ר הכנסת ח"כ חיליק בר מהמחנה הציוני.



ראש הממשלה ישתתף בישיבה. כזכור, בתחילת השבוע נמתחה ביקורת על שהודיע כי לא ישתתף בישיבה בכנסת בעקבות נסיעתו המתוכננת ללונדון כדי לפקוד את הטקס לציון 100 שנה להצהרת בלפור. לבסוף הוחלט בלשכת נתניהו כי הוא ישתתף בישיבה, ינאם ומיד לאחר מכן ייסע לנמל התעופה.



מי שלא ישתתף הוא יו"ר הכנסת אדלשטיין. אדלשטיין הודיע כי ייעדר עקב השתתפותו במפגש בקפריסין בין נציגי קפריסין, יוון וישראל. מלשכתו נמסר: "המפגש נקבע לפני כחצי שנה, והיו״ר עדכן את משפחת רבין לפני חודשים מספר כי לא יוכל להשתתף בתאריך זה. יו"ר הכנסת אף התנצל באותה שיחה לפני הגברת דליה רבין על היעדרו".




"אי הכללת המילה 'רצח' בכרזה לעצרת - חוסר תשומת לב"




בצד הטקסים הממלכתיים, במוצאי השבת תתקיים בכיכר רבין בתל אביב העצרת השנתית לזכרו. השנה מארגנות את העצרת שתי עמותות: "דרכנו" ו"מפקדים למען ביטחון ישראל".



בשמאל נמתחה ביקורת על המארגנים בטענה כי במודעה לעצרת, שהתפרסמה בציבור בשבוע שעבר, לא הוזכרה המילה "רצח" וגם לא המילה "שלום". ככל הנראה נעשה הדבר בכוונה, כדי לקרב כמה שיותר קהלים אל העצרת.



אמש פורסם לראשונה ב"מעריב־אונליין" כי בין הנואמים בעצרת יהיו מן הצד הימני של המפה עודד רביבי, המכהן כראש המועצה האזורית אפרת שבגוש עציון, ואסתר ברוט, תושבת עפרה שפונתה מביתה. עוד ינאמו יהודה משי זהב מנכ"ל ארגון זק"א, הפובליציסטית והפעילה החברתית אמילי מואטי, סגנית ראש עיריית תל אביב מהרטה ברוך ואחרים. בעצרת לא ינאמו פוליטיקאים.



פולי בורנשטיין, מנכ"לית "דרכנו", הגיבה בערוץ הכנסת על הכרזה שלא כללה את המילה "רצח" ואמרה כי זה נבע מחוסר תשומת לב וכי הכרזה נגנזה ותוקנה.