מיטל אהרונסון ז"ל נדרסה למוות בלב תל אביב ב-2008 ולאחר שנים התברר כי איבריה הושארו בצנצנת במכון לרפואה משפטית, דבר שאילץ לבצע תהליך קבורה מחדש. אימה ליאורה סיפרה היום (רביעי) על הקבורה המחודשת לדרור רפאל וספי עובדיה בתוכניתם ב-103FM: "זה לא קל להתעורר בבוקר לאחר אירוע שכזה. הקבורה מחדש הייתה לי מאד קשה, זה היה רגע מזעזע שנלקח מסרט בלהות".

 

"הגיע מישהו ממשרד הדתות שחפר בקבר במטרה להגיע לגופה של הילדה שנמצאת מבפנים ושפך את שארית אבריה מתוך הצנצנת אל פני הקבר כשאני צופה מהצד ויודעת שמדובר בחלקים של הבת שלי השוכבת בפנים. הכל נעשה לנגד עיני". הסבירה אהרונסון. "נלקחו חלקים מאבריה בניגוד לחוק ובניגוד לכל היגיון טרם נשלחה גופתה לקבורה, הם נשארו במכון בגלל מחדלים במשרד הבריאות שהזניח וזלזל. שר הבריאות מתיימר להיות אדם דתי ומאמין גדול, הוא יודע שלא עושים דבר כזה". 

האם סיפרה כיצד נאלצה לגלות על המחדל הנורא. "שמעתי דרך הרדיו באוטו הודעה של משרד הבריאות הקוראת לאנשים ליצור קשר ולברר שלא נשארו חלקי גופות של אלו שנותחו החל משנת 2003, התקשרתי וכעבור שעה סיפרו לי שישנם שמונה צנצנות השייכות לבתי", אמרה. "קיבלתי פיצוי של 303 אלף שקלים אך המעגל לא ייסגר לעולם. צריך לזעזע את משרד הבריאות ולתת להם להבין שהם לא יכולים להתעלל ברגשות של אנשים, הם פשוט מזלזלים בנו".


עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן