"מעשה קונדס" וכשל אבטחתי: משטרת ישראל עצרה היום (חמישי) שני קטינים שנכנסו לבית ספר באילת וירו במורה כדורי פלסטיק באמצעות אקדח אוויר ("אייר-סופט"). שני הנערים נכנסו לבית ספר על יסודי בעיר, שאינם לומדים בו, כשהם חמושים באקדח האוויר. על פי החשד, הם נכנסו לכיתת לימוד, אחד מהם ירה במורה והשני צילם את האירוע, לאחר מכן נמלטו מהמקום. המורה ספגה פגיעה מאחד הכדורים בגבה ונגרם לה מכאוב וחבלה קלה.

"קיבלנו דיווח על אירוע חריג ופעלנו במהירות הנדרשת על מנת לאתר את החשודים ולהביאם לחקירה, הגם שמדובר במעשה קונדס מבחינת החשודים. אנו רואים בכך מעשה תקיפה חמור ומזהים כשל נקודתי בו נכנסים שני קטינים למוסד חינוכי עם אקדח "אייר-סופט", נמסר מהמשטרה. 
המשטרה עצרה תוך זמן קצר את שני החשודים ותפסו את האקדח ששימש אותם. בסיום חקירתם נעצרו החשודים ומחר תבקש המשטרה את המשך מעצרם בבית משפט השלום באילת לצורך המשך החקירה. חברת האבטחה המספקת שירותי שמירה לבית הספר זומנה לשימוע בפני קצין משטרה ותיבדק התנהלות החברה והמאבטח במקום. 

בעקבות האירוע, ארגון המורים הודיע הערב כי ישבית מחר את הלימודים בחינוך העל יסודי באילת. יו"ר ארגון המורים, רן ארז, מסר: "מעשי האלימות של תלמידים כלפי מורים הולכים ומחריפים ועדיין לא נעשה דבר. אנו דורשים משר החינוך שיזרז את החקיקה שנועדה להפוך את המורים לעובדי ציבור כך שהענישה בגין מקרים אלו תוחמר. למה ממתינים? שמורה יירצח?".

"להכריז על שביתה ללא הגבלת זמן"
 

ארגון "יציגים", בית אחד לעובדי הוראה, קורא לארגון והסתדרות המורים להכריז על שביתה ללא הגבלת זמן עד שיימצא פתרון מוסכם להבטחת ביטחונם האישי של עובדי ההוראה בישראל. "המרחק בין אקדח "אייר פורסט" לאקדח עם כדורים הוא קצר", נמסר.
 
בארגון אומרים שבשבוע האחרון היו עדים לרצף אירועי אלימות בהם נפגעו עובדי הוראה. "תחושתנו היא כי משרד החינוך והאיגודים היציגים אינם פועלים מספיק, אם בכלל, בכדי למגר את התופעה. איגודי העובדים, ההסתדרות וארגון המורים ממשיכים לשלוח את עובדי ההוראה לשדה הקרב ללא שכפ"ץ וללא מגן. המצב של ארגון עם מורים ומורים בלי ארגון חייב להסתיים".

רק אתמול תועד נער כבן 13, תלמיד כיתה ז', כשהוא מכה באופן קשה את בת כיתתו, באמצעות אגרוף לפנים. התיעוד פורסם אמש ברשתות החברתיות. בעקבות הסרטון, אמרו בחטיבת הביניים שבמועצה האזורית דרום השרון כי התלמיד זומן עם הוריו לביה"ס, התנצל פומבית בפני התלמידה והושעה. האירוע דווח למשרד החינוך. היום המשטרה הודיעה כי זימנה את הנער לחקירה.