לבית משפט השלום בחיפה הוגשה השבוע בקשה דחופה למתן היתר ליציאה למילואים לקצין שהואשם בעבירות סמים קלות. נגד הנאשם, קצין איסוף (מיל) באחת מחטיבות היבשה וסטודנט מצטיין באחד ממוסדות הלימוד הגדולים בארץ, הוגש כתב אישום בגין מכירת ג'וינטים לשוטר סמוי. על פי כתב האישום שוטר חשאי פנה אל הנאשם ושאל אותו היכן יוכל לרכוש סמים. הנאשם השיב לסוכן המשטרתי כי יהיו ברשותו סמים ביום שישי והציע לו לשוחח איתו ביום שישי לקראת הצהריים. במעמד זה הובהר בין השניים כי הסוכן המשטרתי מעוניין בשני גרמים של סם "מסוכן" מסוג קנביס והנאשם מסר לסוכן המשטרתי את מספר הטלפון הנייד שלו.

בהמשך נפגשו השניים, אז מסר הנאשם סם מסוג קנביס במשקל של 1.86 גרם וקיבל תמורתם 200 שקלים. על אף החשדות נגדו ובעקבות שיתוף פעולה של הנאשם, הותר לו לצאת מביתו כאשר המגבלה היחידה שהוטלה עליו היא להיות נוכח בביתו מהשעה 22:00 בלילה ועד 6:00 בבוקר ביום למחרת. 
לפני כארבעה חודשים התירה הפרקליטות לנאשם בפעם הראשונה לצאת למילואים, מאז יצא למילואים פעמיים נוספות. כאשר ביקש הקצין לצאת  למילואים בפעם הרביעית נתקל בסירוב הפרקליטות. 


תרגיל של חיילי מילואים מצה"ל. צילום: דבורה שרר
תרגיל של חיילי מילואים מצה"ל. צילום: דבורה שרר


עו"ד גיל דביר המייצג את החשוד מסר בתגובה: "מדובר בקצין מילואים ערכי, ללא עבר פלילי, אשר שיתף פעולה עם חוקריו באופן מלא. על פניו מדובר בסירוב תמוה של הפרקליטות במיוחד לאור העובדה שלא בוצעה שום הפרה של מרשי על תנאי השחרור, אני סמוך ובטוח כי השופט ידחה את סרוב הפרקליטות ויאפשר למרשי לצאת למילואים"