למרות הגברת השקיפות בשנים האחרונות בכל הנעשה במגזר הציבורי שכוללת גם את הפוליטיקאים בכנסת ובממשלה, החליטה עיריית תל אביב-יפו דווקא לקחת צעד אחורה בסוגיה. בפוסט שפורסם היום (ראשון) בדף הפייסבוק של העירייה נכתב כי לא יהיה ניתן לפרסם יותר תגובות לפוסטים שעולים בדף, זאת "לאור ריבוי התלונות, וניצול הדף להוצאות קיטור", לטענתם.



מנהלי דף הפייסבוק של עיריית תל אביב-יפו הוסיפו כי התגובות הזועמות של התושבים פוגעות ולא תורמות. "כדי לשמור על המורל העירוני, מהיום, 5.11.2017 בשעה 23:59 לא יהיה ניתן להגיב על פוסטים בעמוד הפייסבוק העירוני", כתבו והוסיפו שיהיה אפשר להעביר את התלונות בצורה פרטית בלבד. "ניתן לשלוח הודעות בפרטי, ואנו נשקול את פרסומן. אנחנו כאן בשבילכם, עיריית תל אביב-יפו", אמרו.




התגובות להודעה המוזרה של העירייה לא איחרו לבוא. הגולשת שני אשכנזי כתבה על הפוסט: "זאת בדיחה? אתם באמת הולכים לסתום פיות כדי להשתיק ביקורת? זה הדבר הכי לא תל אביבי שאתם יכולים לעשות. מקווה שתחזרו בכם מההחלטה הטיפשית הזאת. יש ביקורת, זכותו של הציבור להשמיע, חובתכם לשמוע. אם אין לכם עניין לקיים קשר עם הציבור, אולי תחשבו פעמיים לגבי התמודדות חוזרת בבחירות הבאות. יכול להיות שזה פשוט גדול עליכם. תתביישו, אבל ממש".
"זו סתימת פיות", אמרה תושבת בשכונת יד אליהו, "זכותי להגיב ולהעלות דברים לסדר היום העירוני. אף אחד לא יכול לסתום לנו את הפה". גולש נוסף כתב כי "ש סתירה במודעה, תתקנו אותה: המשפט "אנחנו כאן בשבילכם" לא מסתדר עם "נשקול לפרסם אותה".

תמיר מואב, ממובילי המחאה נגד הפקעת מאות מקומות חניה למיזם "אוטו תל" אמר: "נראה לי שזה בעקבות המחאות שלנו על הפקעת 440 מקומות חניה יקרים ברחבי העיר, שהחמירו מאוד את מצוקת החניה וגם על המחאה נגד סגירת ברחובות הרבים במירוץ הלילה שהתקיים בשבוע שעבר. ההחלטה לא לאפשר להגיב בפייסבוק העירוני היא זללול וסתימת פיות אבל נמשיך במחאה עד שיחזירו לנו את מקומות החניה. 

תגובת עיריית תל אביב-יפו טרם נמסרה.