אחרי יותר מ-14 שעות במשרדי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית, הסתיימה הערב (ראשון) חקירתם של עורך הדין דוד שמרון ושל מקורב נוסף לראש הממשלה בנימין נתניהו בפרשת הצוללות. השניים שוחררו לביתם בתאים מגבילים מבלי שהובאו לבית המשפט. מן המשטרה נמסר כי "בהמשך לפניות כתבים ועל מנת להעמיד דברים על דיוקם, נבהיר כי משטרת ישראל עכבה הבוקר לחקירה, שני עורכי דין בכירים, במסגרת פרשת 3000 הנחקרת בלהב 433 יאל״כ, כאשר חקירתם החלה בשעות הבוקר והסתיימה לפני מספר רגעים הערב". 



ב"החדשות" דווח הערב כי בלשכת ראש הממשלה מבינים שהמקורב לראש הממשלה, שמשמש כשליחו לעניינים סודיים, ככל הנראה כבר לא יוכל לשוב לתפקידו, אותו היה אמור לסיים בחודש פברואר. 



עיכובם של השניים לחקירה התרחש לאחר שגנור, המתווך בפרשת הצוללות מול חברת "טיסנקרופ" הגרמנית ועד המדינה בפרשה, קשר את יועצו המשפטי בפרשה, עו"ד שמרון, וטען בעדותו כי שמרון לא היה רק יועץ משפטי שרקם את העסקה בפן המשפטי, אלא שותף לכל דבר, שהיה אמור ליהנות מרווחים כלכליים כתוצאה מהעסקה.


כזכור, בעבר דווח כי שמרון ייאלץ להיחקר פעם נוספת ובמשטרה המתינו להשלמת הפרטים על מנת שיהיה ניתן לאשש את טענותיו של גנור, ואכן הבוקר נרשמה התפתחות משמעותית ודרמטית, הקשורה גם לסביבתו הקרובה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שלא מן הנמנע שייאלץ למסור עדות בפרשה לפחות בשלב הראשוני.

יש להזכיר גם כי גנור טען שהוא ידע כי שמרון מקורב מאוד לראש הממשלה ויכול לקדם את העסקה ועל כן השתמש בשירותיו. המשטרה לא לקחה את עדותו של גנור כמובנת מאליה למרות שגיבה אותה במסמכים. החוקרים ידעו שהוא החשוד העיקרי בפרשה ועל כן ידעו שיש לגבות את עדותו בראיות נוספות ובהצלבת חומרים. לא בכדי נעצרו ונחקרו בפרשה עדים נוספים, ביניהם מקורבים לראש הממשלה.
 
לכן, עוכבו הבוקר שני עורכי דין בכירים, שניהם מקורבים מאוד לנתניהו. שמו של שמרון הותר לפרסום כי הוא כבר נעצר בעבר בפרשה הזאת. באותו זמן שבו שמרון עוכב בפעם הראשונה ושוחרר למעצר בית ולאחר מכן אושר לו לצאת לחופשה, גנור חתם על הסכם עד המדינה ושטח בפני החוקרים עדות מפורטת שנמשכה שבועות ארוכים. הוא קשר, כאמור, את שמרון כמעורב ישיר בפרשה, וציין בפני החוקרים כי לא היה רק יועצו המשפטי, אלא שותף לכל דבר ועניין שאמור היה לקבל עמלות ורווחים מקידומה של העסקה.

גורם בליכוד: "הניסיון התקשורתי להטיל דופי ברה"מ ניסיון עקר"

בעקבות החקירה, אומר הערב גורם בליכוד: "למרות הניסיונות לייצר אווירת לינץ׳ של משפט תקשורתי שתוצאותיו סומנו מראש - היועץ המשפטי לממשלה ופרקליטות המדינה חוזרים ומבהירים גם עכשיו שראש הממשלה נתניהו אינו חשוד בשום צורה בפרשת הצוללות. זה היה נכון, זה נכון עכשיו - וזה יהיה נכון תמיד".
 
"הניסיון התקשורתי להטיל דופי בראש הממשלה כי מי ממקורביו נחקרו הוא ניסיון עקר. רק לאחרונה, שנה לאחר שהמשטרה הודיעה על הגשת המלצות לכתב אישום נגד ראש הסגל לשעבר גיל שפר, הפרקליטות הודיעה שהתיק נגדו נסגר. מי אמר שיקרה אחרת הפעם? איזה ערך יש בכלל להליך המשפטי כאשר כל כולו מתנהל מעל דפי העיתונים ובאולפני הטלוויזיה, באמצעות הדלפות לא חוקיות ומגמתיות?"