עורך הדין המקורב לראש הממשלה בנימין נתניהו, ששמו נאסר לפרסום, הגיע היום (שני) לחקירה במשרדי להב 433 בלוד בסביבות השעה 16:30, וזאת לחקירה נוספת בעניינו במסגרת פרשת הצוללות. חקירתו של עורך הדין מצטרפת לחקירתו אתמול שנמשכה מעל ל-14 שעות. בנוסף לכך חקירתו של עורך הדין דוד שמרון, שהחלה היום בשעה 12:00 נמשכת בשלב זה.



השניים חשודים במעורבות בפרשת שוחד שליוותה רכישת כלי שייט, ובהם צוללות וסירות הגנה ימית מידי חברת טיסנקרופ. מוקדם יותר היום משכו עורכי הדין שחר בן מאיר וציבי שפירא את עתירתם לבית המשפט העליון נגד המשך כהונתו של עורך דין יצחק מולכו, מי שהיה שליחו המיוחד של ראש הממשלה לעניינים מדיניים ושותפו למשרד של עו"ד שמרון, שהוא גם בן דודו של נתניהו, בשל ניגוד עניינים, לכאורה, לאור הפרשה הנחקרת. משיכת העתירה באה בעקבות הצעת שופטי העליון נעם דנצינגר, ניל הנדל ואורי שהם. 



נמצא בחקירה מאז שעות הצהריים. עו"ד דוד שמרון, צילום: פלאש 90
נמצא בחקירה מאז שעות הצהריים. עו"ד דוד שמרון, צילום: פלאש 90



העתירה התייתרה, אך יש צורך להקדים את הפרישה בפועל

על פי עמדת השופטים, שהתקבלה על ידי העותרים, העתירה התייתרה בשלב זה נוכח התפטרותו של מולכו מתפקידו, אך הבהירו השופטים לנציג הפרקליטות בדיון כי לאור ההתפתחויות האחרונות בפרשת הצוללות יש צורך להקדים את פרישתו של מולכו, שנקבעה בתיאום עם נתניהו לחודש פברואר של השנה הבאה.

פרקליטו של מולכו, עו"ד מיכאל ריבאלו טען כי על מרשו לא הוטלה כל התניה לגבי תפקידו. כזכור כי בשבוע שעבר הודיע מולכו לראש הממשלה על כוונתו להתפטר מתפקידו כשליח ראש הממשלה, וזאת לאחר שנים רבות שאותם הגדיר כ"שליחות לאומית". השניים סיכמו ביניהם כי ההתפטרות תכנס לתוקפה בפברואר, כאמור, ביהמ"ש ציין כי נוכח התפטרותו של מולכו אין מקום לדון בסוגייה בעת זו, אך יתכן והיא תקבל משמעות.