בכירת שחקניות התאטרון בישראל, גילה אלמגור, סיפרה היום (שני) על הטרדה מינית שחוותה מידיו של שחקן בכיר בתאטרון 'הקאמרי'. בראיון לתוכניתו של רפי רשף בערוץ עשר לרגל קבלת פרס מפעל חיים של איגוד אמני ישראל, הגיבה אלמגור לגל ההאשמות בהטרדות מיניות בתעשיית הבידור שהחל לאחרונה עם חשיפת התלונות נגד מפיקים ושחקנים בכירים בארה"ב, ביניהם הארווי וויינשטיין, קווין ספייסי, בן אפלק, ודסטין הופמן. 
 
"אני חושבת שמה שקורה הוא תופעה שהייתה צריכה להתרחש כבר לפני שנים. השתיקה הרועמת של האנשים שידעו", אמרה אלמגור והסבירה כי בעבר התופעה טויחה. "כולם ראו ושתקו. זו הייתה נורמה איומה כמו שהייתה בצבא, במשטרה, ובבתי הספר, גם בתאטרון וגם בקולנוע. אני מקווה שזו פתיחה לחיים אחרים לנשים, לבנות, לבנים".
השחקנית תיארה את התקרית בה הוטרדה בתחילת דרכה המקצועית. "אני סטרתי לשחקן בכיר בקאמרי כשהייתי שחקנית צעירה מאוד", סיפרה. "הוא יצא מהבמה ואני עמדתי להיכנס. הוא חפן את הסליחה על הביטוי "השדיים שלי" בידיו ואמר את זה אני רוצה, ואני עשיתי ככה: סטרתי לו פעמיים ונכנסתי לבמה. רעדתי, הייתי בטוחה שיפטרו אותי".  


קווין ספייסי, הארווי ויינשטיין, דסטין הופמן. צילום: רויטרס
קווין ספייסי, הארווי ויינשטיין, דסטין הופמן. צילום: רויטרס

 
אלמגור אמרה כי כיום היא יכולה לסייע לשחקניות צעירות שחוות הטרדות מיניות. "ממרום גילי אם אני יכולה לעזור במילה ולרוץ למישהו להגיד: 'הילדה הזו במצוקה' ולעזור לה", הסבירה. "אני פה בשביל כולם. כשאני הייתי שחקנית צעירה לא היה עם מי לדבר כי כולם היו נגועים".

השחקנית הוותיקה תיארה מקרה בו התערבה על מנת לסייע לשחקנית שהוטרדה. "היה לי סיפור עם נערה, בחורה צעירה מאוד, שלפני כמה שנים אמרה לי על שחקן בכיר מאוד שדורש ממנה דברים", סיפרה אלמגור. "דיברתי איתה והיא פרצה בבכי והיא אמרה: 'את לא יודעת מה הוא עושה לי, הוא מחכה לי בלילה, הוא מטריד אותי בלילה'. הלכתי ודיברתי עם מי שצריך ושחררו את האיש הזה. כל כך הרבה אנשים שתקו. אני מקווה שמי שכאן יידע ללמד את האחרות להתגונן, לפתוח את הפה, להתמודד".