בבית החולים הציבורי אסותא אשדוד נפתחה היום (שלישי) המחלקה לרפואה דחופה. בכך, מסתיימת תקופה במהלכה החלו לפעול המחלקות השונות באופן הדרגתי ובית החולים פועל כיום במתכונת מלאה. כשעה בלבד לאחר פתיחת המחלקה, פונו אליה שני בני אדם שנפצעו בפיצוץ הרכב שאירע בעיר החשוד כניסיון חיסול.



בין המחלקות בבית החולים ניתן למצוא חדרי מיון, מערך יולדות, חדרי ניתוח, מחלקות כירורגיה, פנימית, ילדים, אורטופדיה, גניקולוגיה, קרדיולוגיה, בדיקות דימות ומרפאות חוץ. שעה בלבד לאחר פתיחת המיון פונו לבית החולים שני פצועים, בעקבות פיצוץ שאירע באשדוד.



המחלקה לרפואה דחופה, בראשותה של ד"ר דברה ווסט, נבנתה בסטנדרטים הגבוהים ביותר ומצוידת במכשור הרפואי המתקדם ביותר. צוות המחלקה מורכב מרופאים מומחים ומתמחים, מצוותי סיעוד בעלי ניסיון רב ברפואה דחופה ומכוחות עזר וסיוע, שנבחרו כולם בקפידה. המחלקה ערוכה להעניק מענה מיידי לכל צורך רפואי דחוף, כמו גם טיפול רפואי ראשוני. הצוותים עברו תהליך הכשרה מתמשך שמאפשר להם להעניק למטופלים טיפול מקצועי מקיף, אדיב, זריז ויעיל.



לדבריה של ד"ר ווסט, "בשמונת החודשים האחרונים צוות המחלקה לרפואה דחופה עבד סביב השעון על מנת להיערך לפתיחת המיון. השאיפה שלנו היא לייעל ככל שניתן את התהליכים במחלקה עצמה ובין המחלקות השונות. האני מאמין שלנו הוא שצריך לטפל בכל מטופל כאילו הוא בן משפחה, והדגש במהלך הטיפול הוא גם על ההיבט הרפואי וגם על ההיבט החוויתי של המטופל. נערכנו מראש לכל תרחיש שהצלחנו להעלות בדעתנו ואנחנו מקווים ומאמינים שנצליח להתמודד עם כל דבר, ויחד עם זאת נשאף תמיד לייעל ולשפר את הטיפול על כל היבטיו".



בתכנון המחלקה לרפואה דחופה הושקעה מחשבה רבה, שמטרתה לאפשר לצוותים להעניק טיפול בתנאים הטובים ביותר, תוך שמירה מרבית על כבודם ופרטיותם. כך למשל, מיטות הטיפול במחלקה מופרדות זו מזו באמצעות קירות, במקום וילונות. המחלקה תאויש במומחה ברפואה דחופה לכל אורך שעות היממה, כדי לתת לצוות המטפל את הגיבוי המקצועי הטוב ביותר עם קליטת המטופלים.



המחלקה צפויה לשרת כחצי מליון מתושבי אשדוד והסביבה, כאשר מבוטחי כל קופות החולים יוכלו לקבל בו טיפול רפואי שוויוני. במסגרת המלר"ד פועלות מספר יחידות מתמחות, ובכל אחת מהיחידות צוות בעל הכשרה מתאימה לתחום: מיון ילדים - לילדים עד גיל 18, מיון נשים - לטיפול דחוף בתחום רפואת הנשים ומיון יולדות - לטיפול בנשים מהשבוע ה-22 להריונן.