תקרית מפחידה אירעה ביום חמישי האחרון בבית משפחת אזולאי בבית שאן. האם חגית הכינה ארוחת צהריים כשלפתע שמעה נהמות מאחורי גבה. היא הסתובבה וראתה תן שחדר תוך הבית. תוך שניות התן זינק על בתה של חגית, אבישג בת ה4 וחצי ותקף אותה.



מאוחר יותר, בבית חולים העמק אליו פונתה אבישג, סיפרה האם כי כולם ניסו להבריח אותו התן עד שבסוף הוא יצא מהבית. אבישג עצמה נפצעה באורח קל וכאמור הועברה לבית חולים עמק בעפולה, שם קיבלה זריקה לחיסון נגד כלבת

דוברת בית החולים אמרה ל"מעריב אונליין" כי מדובר בפגיעה קלה שחייבה מתן חיסון והילדה שוחררה לביתה ללא צורך באשפוז אבל עם מעקב. בבדיקות שנעשו לאחר מכן התברר שהתן היה נגוע בכלבת, כפי שהיה צפוי.

בבית החולים מדברים לאחרונה שמכת התנים הנגועים בכלבת בבית שאן הופכת לתופעה מדאיגה ולמעלה מ-30 מקרים נחשפו בעשרת החודשים האחרונים. רובם בצפון הארץ וחלקם באזור בית שאן. 

בעקבות הדיווחים האחרונים על תנים נגועים בכלבת באזור, אומר ד"ר גילעד חן, מנהל המחלקה לרפואה בילדים במרכז רפואי העמק, כי "האזור שלנו שהיה נקי מכלבת הפך באחרונה לאזור שיש בו תנים נגועים וכי נדרשת זהירות מרבית של התושבים. כלבת עלולה להיות מועברת על ידי יונקים ובהם תנים, כלבים, חתולים ואפילו קופים שננשכו והם נגועים ומפיצים את המחלה. המראה של התן עלול להזכיר מראה של כלב וילדים עלולים להתבלבל ולהתקרב, ולכן חשוב שהורים ידגישו בפני הילדים שאסור להתקרב לבעלי חיים שאנחנו לא מכירים באופן אישי".

ד"ר גילעד חן. צילום: מרכז רפואי העמק
ד"ר גילעד חן. צילום: מרכז רפואי העמק


"מי שמחזיקים חיות בית כמו כלבים וחתולים חייבים לוודא שהם מחוסנים נגד כלבת, ובמידה שהיה מגע עם בעל חיים שאנחנו לא מכירים, יש צורך לדווח על כך ללשכת הבריאות ולהגיע לקבלת טיפול מתאים בבית החולים על פי הנחיות לשכת הבריאות. כיום קיימים שני סוגי חיסונים לטיפול בכלבת, האחד פעיל והשני סביל, ומי שבא במגע עם חיה חשודה כנגועה בכלבת יקבל סדרה של חיסונים במטרה למנוע את התפתחות מחלת הכלבת שהיא מחלה קטלנית, וכאשר היא מתפתחת אין אפשרות לעצור אותה".