פרשת הצוללות מסתעפת: נמשכה ברציפות גם היום (שלישי) חקירתם באזהרה של שניים ממקורביו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, עורכי הדין דוד שמרון, יועצו המשפטי של עד המדינה מיקי גנור בפרשת הצוללות ולכאורה שותפו לעסקה וכן יצחק מולכו, שותפו למשרד של שמרון ומי שכיהן כשליחו המדיני של ראש הממשלה, שרק בשבוע שעבר התפטר מתפקידו. מדובר בחקירה השלישית במספר פחות מיממה לאחר עימות שנערך בין גנור לפרקליטו שמרון במשרדי היאל"כ לשם הגיע עד המדינה בשעות הערב בתיאום עם צוות החוקרים.

השניים ששוחררו אתמול בשעות הלילה בתום חקירתם בתנאים מגבילים נדרשו לשוב למשרדי היאל"כ בלהב 433 במשטרה בלוד גם היום כאמור והחל מהשעה 16.00 החלה חקירתם. נזכיר כי רק הבוקר הותר לפרסום כי עו"ד מולכו הוא המקורב השני לראש הממשלה שנחקר באזהרה בפרשת הצוללות המכונה פרשה 3000. 

צילום: אבשלום ששוני
צילום: אבשלום ששוני
.

בעדותו טען עו"ד מולכו כי לא היה מעורב כלל בעסקת הצוללות אולם במשטרה הטיחו בו טענות קשות בניסיון לקבל פרטים בהקשר לעובדה שכיהן כשליח של ראש הממשלה במדינות שונות בעולם וזאת בשעה שהוא נמנה כשותפו במשרד של עו"ד שמרון ועל כך היה אמור לכאורה להעביר דיווח.
כזכור בשבוע שעבר התפטר עו"ד מולכו מתפקידו וזאת אחרי שהפקיד מכתב אצל ראש הממשלה ובו ציין כי את שנותיו בתפקיד הוא מכנה כשירות לאומי שכן פעל אך ורק בשליחות ולמען המדינה. השניים החליטו כי עו"ד מולכו יסיים את תפקידו בפברואר הקרוב אולם במשטרה מעריכים כי עו"ד מולכו ידע על התקדמות החקירה והעריך כי החוקרים מכוונים גם לעברו ולכן בחר להתפטר מתפקידו כביכול.
בכל מקרה בדיון שהתקיים בבג"צ בעתירה שהוגשה לביטול מינויו של עו"ד מולכו נעתר העותר למשוך את העתירה בעצת בית המשפט וזאת מאחר והתייתרה נוכח התפטרותו של עו"ד מולכו. ללא כל קשר לעתירה גם שלשום נחקרו עורכי הדין שמרון ומולכו במשך שעות ארוכות ובשלב מסוים בשעות הערב הגיע כאמור עד המדינה אל משרדי הלהב ועומת מול שמרון שחלקו בפרשה מבחינת החשדות כך עולה הינו משמעותי ומכריע יותר.