שר העבודה והרווחה חיים כץ (הליכוד) סיכם היום (רביעי) עם שר האוצר משה כחלון (יו"ר כולנו) על מתן מענק חימום בסך 553 שקלים לכל אזרח ותיק שמקבל השלמת הכנסה. הזכאות למענק חימום שיזם השר כץ תינתן לכלל מקבלי הבטחת הכנסה בגיל פרישה ולא כפי שנהוג היום, שרק אזרחים ותיקים, 47,000 במספר, הגרים באזורים המוגדרים "קרים" זכאים לו.



מענק החימום יעוגן בחקיקה ולא יינתן יותר ע"פ אזור גאוגרפי וההטבה תינתן ל-247 אלף אזרחים ותיקים עניים זכאי קצבת הבטחת הכנסה מדי שנה בחודש אוקטובר בעלות שנתית של 111 מיליון שקלים. במשרד הרווחה יעשה מאמץ להשלים את החקיקה בכנסת בהליך מהיר וליישם את מתן המענק כבר מהחורף הנוכחי, אף שהשנה אוקטובר הסתיים כבר.



בארגון "הקרן לידידות" שסייעה מדי שנה בעשור האחרון לכ-25 אלף קשישים עניים מדי שנה במענקים ואמצעי חימום בחורף, אומרים כי מדובר בהחלטה קריטית אשר תשפר את מצבם של מאות אלפי קשישים בישראל.



"ממחקרים שהקרן מבצעת מדי שנה אנו רואים כי אחד מכל ארבעה קשישים בישראל מוותר על חימום בחורף בגלל בעיה תקציבית ומספר דומה מוותר על שימוש במים חמים כשלוש פעמים בשבוע בממוצע" אומרים בקרן לידידות, "בעבור קשישים ויתור על צרכי בסיס כמזון, תרופות או חימום עשוי ואף מהווה לעיתים גזר דין מוות. בכל חורף אנו מדווחים על מקרים של קשישים אשר נפגעו קשות ואף מתו כתוצאה מהיפותרמיה. אותם קשישים לרוב אינם מתגוררים ביישובים שהמדינה הגדירה כקרים ועל כן עד עתה לא זכו לקבל מהמדינה מענקי סיוע".