הולך רגל כבן 50 נהרג היום (שבת) לאחר שנפגע מרכב בכביש 40, סמוך לצומת לוד מרכז. כוחות ההצלה שהגיעו למקום האירוע העניקו לו טיפול רפואי וביצעו בו פעולות החייאה, שבסופן נקבע מותו. מוקדם יותר, במהלך הלילה, נפצעו חמישה בני אדם, בהם בת 21 במצב אנוש, ליד כרמיאל לאחר שרכבם פגע בעמוד תאורה ועלה באש. בערב שבת נודע כי הצעירה נפטרה מפצעיה במרכז הרפואי "הגליל". 



חובש רפואת חירום על אופנוע מד"א, מנדי אמיתי, שהגיע לזירת האירוע ליד לוד, סיפר: "סמוך לשול הכביש הימני שכב גבר כבן 50 מחוסר הכרה עם פגיעה רב מערכתית קשה, הוא היה ללא דופק וללא נשימה. הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות בשטח, אבל הפציעה שלו הייתה קשה מאוד ובסופן נאלצנו לקבוע את מותו. נוסעי הרכב הפוגע נבדקו ע"י צוותי מד"א בשטח ולא נזקקו לפינוי לבית חולים".



בתוך כך, במהלך הלילה נפצעו חמישה צעירים בתאונה מחרידה ליד אזור התעשייה של כרמיאל. המכונית שבה נסעו החמישה, תושבי הצפון, התנגשה בבסיס בטון של עמוד תאורה סמוך לשעה 3:40 אור ליום שבת. כתוצאה מהפגיעה המכונית עלתה באש. בין הפצועים בתאונה הקשה צעירה בת 21 במצב אנוש, שסובלת מפגיעה רב-מערכתית. היא פונתה בניידת טיפול נמרץ של מד"א למרכז הרפואי לגליל בנהריה. הנהג, בן 31, וצעיר בן 19 פונו במסוק של מד"א במצב קשה לבית החולים רמב"ם בחיפה. שני צעירים נוספים, בני 19, פונו גם כן במצב קשה למרכז הרפואי לגליל בנהריה.



בוחני תנועה של המשטרה החלו לחקור את נסיבות התאונה. מעדויות ראשונות עולה כי שוטרים שעברו במקום חילצו את הנהג ואת הנוסעת שישבה לצידו בעוד הרכב עולה בלהבות. מעדויות עולה כי החילוץ בוצע ממש בשניות האחרונות לפני שנשרפו למוות. האש כבר אחזה בבגדיהם. שלושת הנוסעים במושב האחורי שכבו מחוץ לרכב. כבאים שהגיעו למקום השתלטו במהירות על האש.



התאונה ליד לוד. צילום: מד"א
התאונה ליד לוד. צילום: מד"א



מחקירת המשטרה עולה גם כי הצעירה שנפצעה אנושות ושלושת הצעירים שנפצעו קשה עלו לטרמפ ברכב בו נהג תושב כרמיאל, בן 31. במהלך הנסיעה בכביש העוקף את אזור התעשייה, פגע הרכב מסיבה שאינה ברורה בבסיס בטון של עמוד תאורה, והחל לעלות באש.



הפרמדיק יניב מילשטיין ממד"א במרחב אשר, שהגיע למקום האירוע, סיפר: "כשהגענו, הזירה הייתה קשה מאוד. המקום היה חשוך וראינו רכב פרטי בוער. המראה היה מזעזע. על הכביש לאורך של כ-50 מטר שכבו חמישה פצועים, ארבעה צעירים וצעירה כבני 20. שלושה מהם היו מחוסרי הכרה עם פגיעה רב מערכתית, בהם בחורה שהייתה ללא דופק וללא נשימה. מיד התחלנו בפעולות החייאה מתקדמות וממושכות עד שחזר לה הדופק. הענקנו לפצועים טיפול רפואי מציל חיים, כאשר שני צעירים נוספים היו בהכרה וסבלו מחבלות בפנים וחבלות בבטן. חלק מהנפגעים סבלו גם מכוויות, ולאחר טיפול בשטח הם פונו בדחיפות לבתי החולים במסוק מד"א שהוזנק ובניידות טיפול נמרץ".



במרכז הרפואי לגליל בנהריה נמסר כי שלושת הפצועים שהגיעו לבית החולים טופלו בתחילה בחדר ההלם. "צעירה בת 21 שמצבה מוגדר אנוש סובלת מחבלת ראש קשה והצוותים עדיין נלחמים על חייה בטיפול נמרץ", מסר. מבית החולים רמב"ם נמסר כי שני הפצועים שהגיעו למרכז הרפואי הוכנסו לניתוח.