ארגון המורים ישבית היום (ראשון) את הלימודים בכל בתי הספר העל יסודיים, בכיתות י'-י"ד. מדובר בשביתת אזהרה בת יום אחד, אולם טיולים וגיחות שנקבעו להיום יתקיימו כמתוכנן - זאת לאור בקשת פורום ועדי ההורים היישוביים. בחטיבות הביניים ובבתי הספר היסודיים הלימודים יתקיימו כסדרם. בארגון המורים מוחים על הסחבת במשא ומתן עם משרד האוצר על שכרם של המורים ועל תנאי העסקתם.



לפני כשבועיים וחצי הכריז ארגון המורים על סכסוך עבודה עם משרד האוצר ומשרד החינוך. זה 10 חודשים שמתנהל משא ומתן בין ארגון המורים למשרד האוצר כדי להגיע לחתימה על הסכם קיבוצי חדש. ארגון המורים דורש לשפר את שכר המורים ואת תנאי עבודתם, ולשדרג את רפורמת "עוז לתמורה", לאור ביצועה במשך שש השנים האחרונות.



כיתה ריקה. צילום: נתי שוחט, פלאש 90



יו"ר ארגון המורים רן ארז אמר כי באוצר קיבלו את הדרישה להעלות את שכר המורים המתחילים ל-8000 שקלים, אבל למורים הוותיקים הציע האוצר תוספת של 60 שקלים ברוטו לחודש בלבד. לדברי ארז, ההצעה מבישה, ומדובר ב"מלכודת דבש", שבה המורים הוותיקים מממנים את המורים החדשים. עוד אומר ארז כי "המדינה צריכה להפסיק לטמון את ראשה בחול ולהשקיע בעתיד ההוראה ובעתיד תלמידי ישראל". בארגון המורים אומרים כי החלטה לגבי המשך הצעדים תתקבל לאחר הפגישה בין הצדדים שתתקיים היום.



במשרד החינוך אומרים כי הם ממשיכים לנהל במלוא המרץ את המשא ומתן כדי להבטיח שמורי ישראל יקבלו שכר ההולם את מעמדם המקצועי.


במועצת התלמידים והנוער הארצית מביעים תקווה כי משרד החינוך וארגון המורים יגשרו על הפערים ביניהם בהקדם האפשרי, כדי שהתלמידים יחזרו ללימודים סדירים וימשיכו בלמידה לקראת בגרויות החורף הקרבות.