"אני רוצה להיות במקום שבו אשפיע על עולמם של אנשים עם מוגבלויות" מצהיר עו"ד ולאדי גור ארי, בן 35 עם שיתוק מוחין מלידה, מתנייע בכיסא גלגלים, מוגבל בשתי רגליו ובידו האחת. מי ששמע את סיפור חייו המרתק, יודע שגם את החלום הזה הוא יגשים. ולאדי נולד באוקראינה, עלה לארץ עם הוריו בגיל 8, עבר שישה ניתוחים אבל נשאר מוגבל במובן הפיזי. למזלו הרע, במערכת החינוך היסודי לא ידעו כיצד להתמודד עם הילד הנכה שנותר בצד, לא ניגש למבחנים ולא למד.



ולאדי הגיע לכיתה י' באורט ביאליק בלי שלמד כלל. יום אחד התייצב אצל המנהל והודיע "אני רוצה להיות עורך דין", והתגובה היתה תנועה סיבובית של האצבע ליד הראש. ולאדי החליט "אני אראה להם". הוא למד אנגלית מהטלוויזיה והודיע שבכוונתו להיבחן בחמש יחידות. המורה הגיבה בזלזול. ולאדי הציע שתבחן אותו במקום והיא נדהמה מידיעותיו. מאז השתנה היחס אליו. המנהל סייע לו בשיעורי עזר ובפחות משנתיים, סיים כיתה י"ב כשהוא נמנה על ששת המצטיינים של השכבה.



בגיל 18 ביקש להוציא רישיון נהיגה ונדחה - "אתה לא יכול", אמרו לו. הוא התוודע למשה אופק אותו הוא מגדיר כ"אביו הרוחני", שהבטיח לו שהוא יקבל את הרישיון. במהלך לימודי הנהיגה ולאדי לראשונה בחייו התייאש. אבל משה לא ויתר לו. "הוא הוציא אותי מהבית ומהאוניברסיטה בכוח ולקח אותי לנהיגה" מספר ולאדי שבסופו של דבר עבר ב"טסט ראשון".



מאז, ולאדי גור ארי, מתנייע בכוחות עצמו ברכב שתמ"ן התאימו למצבו, נוסע לפגישות במשכן הכנסת בירושלים, כאשר משה אופק, מנכ"ל משותף בתמן, מלווה אותו לאורך השנים ובין השניים נרקם קשר מיוחד מאוד. "הוא נתן עבורי את הלב והנשמה שלו" מעיד ולאדי. כשרצה ולאדי להתגייס הוא ונדחה והחליט "לתרום למדינה בדרך אחרת". ולאדי החל ללמד אנגלית ילדים נזקקים וניהל צוות של מתנדבים בעמותה.


"אתה נזקק, זה ניגוד עניינים"


על חלומו ללמוד משפטים לא ויתר. אולם בפקולטה לא רצו לקבלו בשל בעיה בראייה מרחבית שמנעה ממנו לגשת למבחן פסיכומטרי. כדי להתגבר על המכשול הוא למד שנה בחוג לחינוך ועבר למשפטים וסיים בהצלחה. אחר כך עשה תואר שני במינהל מדיניות ציבורית למנהלים. כשהיה צורך בהתמחות לקבלת רישיון עו"ד, הוא ניגש לביטוח לאומי וכמו תמיד נתקל במכשול. "אתה נזקק שלנו וזה ניגוד עניינים להתמחות כאן" אמרו לו. ולאדי העקשן לא ויתר, התקבל להתמחות וזכה להערכה רבה. לאחר שסיים את בחינות לשכת עורכי הדין נתקל בבעיה הקשה ביותר. למעלה משנתיים וחצי שלח כ-20 קורות חיים מדי יום ולא מצא עבודה.



לאחר שסיים קורס הכנה לעבודה של ביטוח לאומי, הוא התקבל לעבודה בחברת החשמל ושם בסיועו של הסמנכ"ל שיווק ורגולציה. אורן הלמן השתנו חייו לבלי הכר. עו"ד ולאדי גור ארי עוסק כיום בנושאים האוהבים עליו והקשורים לארגונים חברתיים, לחקיקה ממשלתית ועוד וממשיך לחלום כיצד יסייע יותר לאנשים עם מוגבלויות להתקבל כשווים בחברה הישראלית ולהשתלב בעבודה במסגרת "סיכוי שווה".



חברת "תמ"ן - תעשיית מערכות נהיגה", שעוסקת בפיתוח אזורים חדישים ומשוכללים שנועדו להקל על בעלי מוגבלויות לנהוג ברכבם בבטחה ובמיומנות גבוהה, מייצרת מסך מגע איכותי, שהפך את נהיגת הנכים לקלה ובעיקר נוחה לנכה ולא מסוכנת לנהגים האחרים וכן רובוט המאפשר הכנסה והוצאת כסא גלגלים והבאתו ליד מושב הנהגֿ. מסך המגע והרובוט, הפכו למוצרים מבוקשים ברחבי העולם וזוכים להתעניינות רבה מחברות בחו"ל.



לתמן, אשר משה אופק הוא אחד מבעליה, מחזיקה רשת של אולמות הרכבה ברחבי הארץ וכן חטיבת היסעים המציעה שירות ייחודי להתאמת רכבי היסעים מדגמים שונים, לדרישות הלקוח הפרטי או יבואני הרכב הגדולים בארץ.