שעות אחרי שביתת האזהרה שקיימו הבוקר מורי החינוך העל יסודי, הודיע היום (ראשון) יו"ר ארגון המורים רן ארז על השהיית העיצומים, וזאת בעקבות מה שהוא הגדיר כהתקדמות במשא ומתן בין הצדדים, לראשונה מאז תחילת 2017: "קיבלנו הצעות חדשות בצורת גרפים שאותם אנו מחוייבים לבדוק ולהחליט מה היא המשמעות לגבי שכרו של כל מורה ומורה".



מחר יפגשו הצדדים בשנית כדי לבצע הרצת נתונים, על מנת לקבל תמונת מצב על ההצעות החדשות של שכר המורים החדשים והוותיקים. ארז הדגיש כי "אין מדובר כאן רק בדרישות שכר אלא גם בדרישות לשיפור תנאי ההעסקה ותקנים למורים. בהתאם לתוצאות שנראה מהפגישה, נחליט על הצעדים הבאים. אם ההצעות תיראנה, לא יהיה צורך בהמשך המאבק. אם לא, נמשיך במאבק עד שנגיע לתוצאות המצופות".  



"סחבת וחוסר התקדמות בה נוקטים משרדי האוצר והחינוך"



כזכור, הבוקר הושבתו הלימודים בבתי הספר התיכוניים לשביתת אזהרה בת יום אחד, וזאת בשל מה שהוגדר על ידי המורים השובתים כ"סחבת וחוסר ההתקדמות בה נוקטים משרדי האוצר והחינוך במו״מ על הסכם השכר בחינוך העל יסודי". מהארגון נמסר לפני השביתה כי החלטה לגבי המשך הצעדים תתקבל לאחר הפגישה בין הצדדים ועל פי תוצאותיה, החיוביות כאמור. יו"ר הנהלת ארגון המורים, רן ארז, אמר בעת ההכרזה על השביתה כי "המדינה צריכה להפסיק לטמון את ראשה בחול ולהשקיע בעתיד ההוראה ובעתיד תלמידי ישראל".



מזה 10 חודשים שמשרדי האוצר והחינוך מקיימים מו"מ עם ארגון המורים, במטרה להגיע לחתימה על הסכם קיבוצי חדש, שבו ישפרו את שכר המורים ואת תנאי עבודתם, וישדרגו את רפורמת 'עוז לתמורה'. בארגון אמרו אז כי הצעת האוצר לתת העלאת שכר של 60 שקל ברוטו למורים הוותיקים היא מבישה. לפני כשבועיים וחצי הכריז ארגון המורים העל יסודי על סכסוך עבודה שנכנס לתוקף ביום רביעי האחרון. לדברי רן ארז, "הסכם עוז לתמורה, ההסכם הקיבוצי שנחתם עם המורים העל יסודיים בחודש אוגוסט 2011, הסתיים ב-31 בדצמבר 2016. בהתאם לכך, אנו מנהלים מאז חודש ינואר 2017 מו"מ מול משרד האוצר בשיתוף עם המרכז לשלטון מקומי ומשרד החינוך".