12 שוטרים נחקרו בתקופה האחרונה באזהרה במחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות, בחשד לעבירות אלימות כלפי חרדים, כל זאת במסגרת ההפגנות שהתקיימו בחודשים האחרונים, כך הותר היום (ראשון) לפרסום. מבין כל האירועים ישנה שוטרת שנשקל להגיש נגדה כתב אישום שני בגין עבירות אלימות כנגד חרדים, זאת לאחר שני אירועים שונים בהם הפעילה אלימות כלפי חרדים.
במח"ש מאשרים את הנתונים ומציינים כי השוטרים שנחקרו הוזהרו בעקבות האירועים שהיו מעורבים בהם וחקירת האירועים עדיין מתנהלת. בימים הקרובים יוחלט כיצד לנהוג בעניינם. אין ספק כי לגבי האירועים החמורים ביותר, יבחנו במח"ש הגשת כתבי אישום פליליים, אולם ישנם גם מקרים שלגביהם יועבר החומר לטיפול משמעתי.


מחאת החרדים. צילום: מרק ישראל סלם
מחאת החרדים. צילום: מרק ישראל סלם


בחודשים האחרונים התקיימו הפגנות רבות של חרדים שמחו על מעצר עריקים. כך לדוגמה, מתיעוד הפגנה שפרצה בספטמבר כמחאה על מעצר נכדו של האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק, מפני שלא התייצב בלשכת הגיוס, עלה כי לפחות במקרה אחד שוטרים פעלו באלימות כלפי חלק מהמפגינים, שצעקו לעברם "נאצים".

מהמשטרה נמסר אז: "כבכל אירוע מסוג זה, תיבדק גם התנהלות השוטרים במקום לאור המצב בשטח, הסיכון לכוחות ובהתאם לנורמות ההתנהגות המצופות משוטר בעת אכיפת החוק ושימוש בכוח, בדגש על אחד האירועים שלכאורה נראה מהסרטון שהופץ ברשת, כאילו הופעל כוח שלא לצורך אכיפה. כל מה שחשוד לכאורה כחריגה מסמכות והפעלת כוח לא מידתית, יועבר לבדיקה במח"ש".