המשטרה ממשיכה לחקור את פיצוץ הרכב שאירע הלילה בנתיבי איילון, סמוך למחלף קק"ל, בו נהרג עבד אלחפאז עראר, תושב ג'לג'וליה בן 30, ועלי עאמר מכפר קאסם נפצע באורח אנוש ומאושפז באורח אנוש בבית החולים איכילוב. האירוע התרחש על רקע פלילי וגורמים המעורים בפרטי האירוע לא שוללים היום את האפשרות כי לא מדובר בחיסול, אלא ב"תאונת עבודה". בעצלדבריהם, השניים יצאו בעצמם לפעולת חיסול, כשהם נושאים עמם מטען רב עוצמה ברכב, שבנסיבות כלשהן התפוצץ.



הגורמים מספקים גם הסברים לטענה לפיה לאחרונה נודע כי לאחד מהשניים הועבר מסר מאיים, חד משמעי, שבו נכתב לו כי יש אחריו מעקב וכי יודעים בדיוק איפה הוא נמצא ואיפה הוא גר. לפי המסרונים, בכל פעם שהגיעו אליו על מנת לפגוע הוא היה עם משחתו, לכן החליטו להימנע מפגיעה גם בהם.


תיעוד פיצוץ הרכב באיילון מחלף קק"ל

אותם גורמים מאיימים שעומדים מאחרוני המסרונים הזכירו גם את הירי שבוצע לפני מספר חודשים אל ביתו של אחד הנפגעים בפיצוץ הלילה. ואכן, באותו הזמן נעצרו השניים כחשודים בחיסול בכפר קסאם לאחר שנחשדו במעורבות בחיסול כפול. בחלוף זמן מה קיבל אחד הפצועים איום לפיו אותו הירי הוא בעצם "מהלך ראשוני" וכי הם יזכו לנקמה על מה שעשו. לטענת הגורמים, ייתכן והשניים נערכו מבעוד מועד להגיב, ולכן כאמור לא ניתן לשלול כי השניים רצו להקדים תרופה למכה ולחסל את מי שמאיים עליהם.



במשטרה כאמור בודקים אם ישנו קשר בין המקרה לבין מספר מקרי רצח שאירעו בכפר קאסם, בהם ביו היתר רציחותיהם של אחיו של המנוח, ואביו ואחיו של הפצוע. רק לפני מספר חודשים נעצר ההרוג יחד עם הפצוע עאמר כחשודים בביצוע חיסול כפול בכניסה לכפר קאסם. בסופו של דבר הם שוחררו לאחר מספר ימי מעצר בהיעדר ראיות מספיקות. 

אביו ואחיו של עאמר נרצחו בחודש פברואר במגרש המכוניות שלהם בכניסה לכפר קאסם. על פי החשד הגיעו אלמונים חמושים בשעת ערב למגרש למכירת מכוניות יוקרה, פתחו בירי לעבר אביו. האח, שנחלץ לעזרת אביו, נורה גם כן והמבצעים נמלטו מהמקום. לא מן הנמנע כי עאמר היה עד לאירוע.