יו"ר ארגון המורים, רן ארז הודיע היום (חמישי) למשרד החינוך כי אם בישיבת המו"מ הקרובה שתתקיים ביום שני, לא יושגו הסכמות לטובת עובדי ההוראה ומערכת החינוך, יחדש ארגון המורים את המאבק, החל מיום שלישי הקרוב, זאת בשל מה שהם טוענים כניסיון האוצר למשוך את זמן המו"מ ולדחות את הצעות ארגון המורים.



"הצעת משרד האוצר מסתירה בתוכה "עזים" הפוגעות בעובדי ההוראה ובמערכת החינוך ולא נאפשר לזה לקרות", אמר ארז, "ניסיון האוצר לגרום לכך שהמורים יממנו את שיפור מערכת החינוך ותפקוד בתי הספר, על ידי חלק משכרם, זה לא ייתכן. יש להקצות תקציב נפרד לשכר המורים ותקציב נפרד לשיפור מערכת החינוך ובתי הספר ובכך לתקן עיוותים שיאפשרו תפקוד ראוי של מערכת החינוך על מוריה ותלמידיה. גם חישובי עלויות תוספת השכר אינם נכונים, זה לא מפליא אותנו והערנו לאוצר על כך. העברנו סוגיה זו למנכ"ל משרד החינוך וביקשנו מהם להתערב כי הכל בא על חשבון מערכת החינוך".



ממשרד האוצר נמסר בתגובה להחלטה ש"תמוה כי ארגון המורים מודיע על שביתה ביום שלישי זאת בשעה שנקבעו ישיבות להיום וליום שני. נדמה כי הישיבות שנקבעו לא ינוצלו על ידי הארגון לצורך קידום המשא ומתן באופן יעיל. צר לנו שארגון המורים פועל בצעדים כוחניים לאחר שכבר הודיע על הסכמות בעניין. יוזכר כי משרד האוצר פועל להעלאת שכר המורים הצעירים במדינת ישראל המרוויחים כשליש ממשכורתם של מורים ותיקים, והפער ממשיך לגדול בכל שנה. פער חריג שארגון המורים מסרב לצמצם ובמקום זאת פונה להחרפת הצעדים הארגוניים על גב תלמידי ישראל".

רן ארז. צילום: אבשלום ששוני


כזכור, ארגון המורים הכריז לפני כשלושה שבועות על סכסוך עבודה. רן ארז אמר אז כי  "הסכם עוז לתמורה, ההסכם הקיבוצי שנחתם עם המורים העל יסודיים בחודש אוגוסט 2011, הסתיים ב-31 בדצמבר 2016. בהתאם לכך, אנו מנהלים מאז חודש ינואר 2017 מו"מ מול משרד האוצר בשיתוף עם המרכז לשלטון מקומי ומשרד החינוך".
 
"המו"מ מתנהל בעצלתיים כאשר משרד האוצר יוצר סחבת מכוונת. הפגישות מתנהלות אחת לכמה שבועות כשבכל פגישה נותן האוצר הצעות מבזות לציבור המורים. נכון להיום, האוצר מציע העלאה שנתית של 60 שקל ברוטו למורים ותיקים, כשלמעשה, האוצר מעוניין להעלות שכר למורים חדשים על חשבון העלאת שכר למורים ותיקים. בנוסף, האוצר מתעלם מדרישות אחרות של ארגון המורים בנוגע לתנאי העסקה של מורים שאינן קשורות להעלאות שכר", הוסיף. 
 
יו"ר ארגון המורים הוסיף כי "כל המדינה נהנית מעבודתם הטובה של המורים ולמעשה לא מעוניינת לשלם על כך. איננו יכולים לעשות רמיה לציבור המורים, אנו תובעים תוספת שכר משמעותית ושיפור בתנאי העבודה של המורים. משרד האוצר בהתנהלותו הנוכחית רוצה מדיניות שכר אחת לכל המשק ובכך להנציח את הקיפוח של העובדים החלשים במגזר הציבורי שביניהם מורים צעירים".