בימים האחרונים רמת הכוננות בכל הארץ, ובמיוחד באזור הדרום, הוגברה בעקבות האירועים בגבול הרצועה. בשל האירועים החריגים, השר לביטחון פנים גלעד ארדן
השר ארדן בסיור בדרום
ערך הבוקר (חמישי) סיור מיוחד יחד עם מפקד מחוז דרום ניצב דוד ביטן, בו בחן את מוכנות המחוז לתרחישי חדירה מרצועת עזה אל יישובי העורף באזור הדרום. 
הסיור החל באשקלון, שם השר ארדן הצטרף לצוות מיוחד של השיטור הימי על גבול הרצועה, בו קיבל סקירה על האיום של חדירה מעזה דרך הים אל חופי ישראל הסמוכים. בהמשך קיבל השר סקירה במחוז בבאר שבע מקציני המחוז על כל איומי הייחוס בדרום והמוכנות של כוחות המשטרה למענה מהיר ויעיל של אירועי חדירה ליישובים שבאחריות המשטרה.
נדגיש כי אין התראה קיימת על נסיון חדירה יבשתי או ימי לשטחי הבט״פ . ישנה היערכות מבצעית גבוהה יותר בשל העלייה ברמת הכוננות. חשוב להדגיש שבערים שבאחריות הבט״פ כמו אשקלון , באר שבע ועוד המענה העיקרי לכל תרחיש חדירת מחבלים (רכובים על אופנועים או מהים) הינו מענה משטרתי בלעדי בלא מענה צבאי.

ארדן בסיור בדרום. צילום: באדיבות המשטרה
ארדן בסיור בדרום. צילום: באדיבות המשטרה

 
"המשטרה נערכת לכל תרחיש שעלול להתפתח בימים אלו, כולל ארועי חדירה אפשריים לא רק בתווך התת קרקעי אלא גם מהאוויר או מהים ולכל התרחישים הללו משטרת ישראל צריכה להיות מוכנה במוכנות הגבוהה ביותר ולתת מענה", אמר השר ארדן. "אני מאוד התרשמתי מהמוכנות, יש כאן התקדמות אדירה ביכולות של היחידות המשטרתיות השונות להתמודד עם כל תרחיש שהחמאס או מי מארגוני הטרור ינסה לפגוע בנו ואני בטוח שהם מבינים היטב שמי שינסה לפגוע במדינת ישראל  יקבל תגובה קשה מאוד מאוד בלי שום פרופורציה למה שהוא ינסה לעשות".