"יש פה אוטו מפוצץ באיילון מתחת לגשר קרוב ליציאה מהרצליה": כך נשמעה השיחה למוקד מד"א, בה דיווח עובר אורח לכוחות החילוץ על פיצוץ הרכב בו נהרג עבד אל חאפז עראר, כשההערכה היא שהפיצוץ נגרם ממטען חבלה שעראר עצמו תכנן לפוצץ במהלך חיסול. 


בשיחה, ששוחררה הערב (חמישי), נשמע הדובר מספר על רגעי האימה, כשהוא רואה רכב מתפוצץ אל מול עיניו. בעודו בהלם מהמראה, הוא ניסה להסביר למוקד את מקום האירוע, ואמר "איפה שיוצאים מהרצליה לאיילון, היה שם פיצוץ של רכב. לדעתי יש שם בנאדם אני לא מאמין שהרכב עמד שם והתפוצץ". בנוסף להרוג, בפיצוץ נפצע אדם נוסף שהיה ברכב.

כזכור, סמוך ל-00:20 נשמע פיצוץ עז כאשר מטען רב עוצמה שהוצמד לרכב התפוצץ במהלך הנסיעה. חובשים ופרמדיקים של מד"א קבעו במקום את מותו של עראר שנמצא ללא סימני חיים, והעניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים "איכילוב" את הפצוע השני במצב אנוש עם פגיעת ראש ופגיעה רב מערכתית. כוחות ההצלה הגיעו לזירה ומצאו את הרכב עולה באש ונתקלו בחלקי רכב שעפו למרחק עשרות מטרים. 

 "הגענו במהירות וראינו רכב עולה באש"

חובש בכיר במד"א רן מנוסיס ופאראמדיק מד"א עידן, סיפרו: "הגענו למקום במהירות עם אופנועי חירום של מד"א וראינו רכב עולה באש, הזירה הייתה קשה, מחוץ לכרב שכבו שני גברים כבני 30 הם היו עם פגיעה רב מערכתית, אחד היה ללא סימני חיים והשני סבל מפגיעת ראש קשה, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותו לבית חולים כשמצבו קשה".

האירוע התרחש על רקע פלילי וגורמים המעורים בפרטי האירוע לא שוללים את האפשרות כי לא מדובר בחיסול, אלא ב"תאונת עבודה". לדבריהם, השניים יצאו בעצמם לפעולת חיסול בעצמם, כשהם נושאים עמם מטען רב עוצמה ברכב, שבנסיבות כלשהן התפוצץ.

הגורמים מספקים גם הסברים לטענה לפיה לאחרונה נודע כי לאחד מהשניים הועבר מסר מאיים, חד משמעי, שבו נכתב לו כי יש אחריו מעקב וכי יודעים בדיוק איפה הוא נמצא ואיפה הוא גר. לפי המסרונים, בכל פעם שהגיעו אליו על מנת לפגוע הוא היה עם משפחתו, לכן החליטו להימנע מפגיעה גם בהם.