חצי שנה לאחר שליאל בבלר בת ה-16 נהרגה בתאונת דרכים, שבמהלכה נהגת חצתה צומת באור אדום ופגעה בה, סיפרה חברתה הטובה עמית דניאל, שנפגעה אף היא באירוע, בתכניתה של אילה חסוןב-103FM, על ההתמודדות הקשה שלה. בנוסף, אביה של ליאל, רפי, הביע את געגועיו העזים לבתו: "משהו חסר לי בלב".



"אני עוברת שיקום אחרי שלושה ניתוחים וכבר מצליחה ללכת ובקרוב אעבור עוד ניתוח", הסבירה דניאל, שהוסיפה: "עבדתי קשה ואני חיה היום בלי קביים והליכון, רק לאחר הניתוח הבא אצטרך במשך חצי שנה להיעזר בתומך מאחר שהתרסקו לי הברכיים בתאונה".



בתוך כך, היא שחזרה את התאונה הקשה: "הלכנו לקנות ממתקים לטיול השנתי ורצינו לאכול בסינמה סנטר. כשעמדנו ברמזור ראינו רכב שעבר באדום ונמנענו מלחצות את הכביש, אך אותה נהגת איבדה שליטה על הרכב ופגעה בנו עם מכוניתה. לא הצלחתנו לברוח לכביש כשעמדנו על האי תנועה ונפגענו, ומאז הכל היסטוריה. אלו לא אותם חיים, אני מתגעגעת לליאל מאוד, זה חוסר שאי אפשר להסביר אותו. הכי קשה זה להבין שליאל לא תחזור, שאין יותר את החיבוק והצחוק".



 


לשיחה הצטרף אביה של ליאל ז"ל, רפי בבלר, ששיתף בתחושותיו מאז האסון, וטען: "משהו חסר בלב, אלו לא אותם חיים, מתמודדים עם הרבה קשיים, אך הבוקר הוא לא אותו הבוקר. בוכים בבוקר, בעבודה, בלילה ומנסים להמשיך הלאה. ככל שעובר הזמן זה רק הולך ונהיה יותר קשה, כבר לא אקבל הודעות 'וואסאפ' מליאל. לאחר מותה תרמנו חמישה מאבריה לחולים שהיו זקוקים להם והצלנו את חייהם'".

על כתב האישום נגד הנהגת הפוגעת סיפר רפי כי הוא "כבר הוקרא בפניה של הדורסת, אני הולך לדיונים כי חשוב שיראו לאיזה מצב הסיטואציה הזו יכולה להוביל. השימוש בטלפון בנהיגה וחוסר תשומת הלב לדרך הנסיעה עלולה להוביל למוות. כשאתה עולה לרכב עליך להבין את כובד האחריות שלך, זהו כלי שיכול להרוג בכל רגע נתון".

לדבריו, "שבוע לאחר האירוע היא הגיעה לקבל בחזרה את רישיון הנהיגה שלה ונראתה כאילו דבר לא קרה לה. היא לא ניסתה לגשת אליי או לעמית ולא להביע חרטה או צער, לא החלפנו מילה. החיים שלי ושל הסביבה שלי כבר לא יהיו אותם חיים, הם יודעים כולם כמה חסרה לנו ליאל. זה קשה לקבל את המצב שאני חי והיא לא, זה היה יכול להיות הפוך, אני חש אשמה כלפי עצמי שאין לי מה לעשות מלבד הפתרון הפסיכולוגי".

עריכה מטעם 103FM: איתמר זיגלמן